طرح ازدواج دختران بدون اذن پدر قابل پذیرش نیست
کد خبر: 3715999
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸

طرح ازدواج دختران بدون اذن پدر قابل پذیرش نیست

گروه اجتماعی - یک استاد دانشگاه گفت: طرح ازدواج دختران بدون اذن پدر نمی‌تواند پذیرش اجتماعی داشته باشد، چون کارشناسی شده نیست و توجیه علمی ندارد.

طرح ازدواج دختران بدون اذن پدر توجیه علمی ندارد/ جامعه این طرح را نمی‌‎پذیرد

مرتضی پدریان، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان، با اشاره به طرح ازدواج دختران بدون اذن پدر، اظهار کرد: اظهار نظر در خصوص این طرح به نوع نگاه و زاویه دید بستگی دارد، اگر گفته شود که عامل تأخیر ازدواج در جامعه ما، اذن پدر می‌باشد که محل تأمل است و اگر مسائل دیگری در این میان وجود دارد، باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد. به نظر می‌رسد که این طرح، کارشناسی شده نیست و توجیه علمی ندارد.
وی افزود: اگر مبنای این طرح بحث عقلانیت باشد، دختران بین سنین 9 تا 12 سالگی به بلوغ رسیده و مناسک دینی خود را انجام می‌دهند و در واقع به مرحله عقلانیت رسیده‌اند؛ بنابراین اینکه حکمت 28 سالگی، مدرک کارشناسی ارشد و داشتن پنج سال سابقه بیمه چیست، سؤالاتی است که ارائه دهندگان طرح باید به آن پاسخ دهند.
این جامعه‌شناس و استاد دانشگاه تصریح کرد: طرح ازدواج دختران بدون اذن پدر نمی‌تواند پذیرش اجتماعی داشته باشد، چون هیچ مبنایی ندارد و پشتوانه فکری و مبانی نظری ارائه دهندگان طرح قابل درک نیست.
وی با اشاره به حداقل سن ازدواج دختران که 16 سالگی تعیین شده است، گفت: 16 سالگی نمی‌تواند سن مناسبی برای ازدواج باشد، چون افراد در این سن بر مبنای احساسات و عواطف تصمیم‌گیری می‌کنند و قوه عقلانی آنها زیاد قوی نیست و به نظر من سن مناسب ازدواج برای دختران باید از 18 سالگی به بعد باشد.

انتهای پیام

captcha