طرح «ضیافت» در سیستان‌ و بلوچستان اجرا می‌شود
کد خبر: 3716029
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
با هدف کنترل قیمت‌ها؛

طرح «ضیافت» در سیستان‌ و بلوچستان اجرا می‌شود

گروه اقتصادی - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان‌ و بلوچستان گفت: طرح ضیافت با هدف توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان، کنترل قیمت‌ها و نظارت بر بازار عرضه مواد غذایی، در طول ماه مبارک در سطح استان اجرا می‌شود.

طرح ضیافت در سیستان‌وبلوچستان اجرا می‌شود

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، سید محسن کالوندی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، صبح امروز در کارگروه ستاد تنظیم بازار استان، گفت: طرح ضیافت با هدف توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان، کنترل قیمت‌ها و نظارت بر بازار عرضه مواد غذایی، در طول ماه مبارک در سطح استان اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه اقلام اساسی مورد نیاز مردم از طریق شرکت بازرگانی دولتی به استان اختصاص یافته است، افزود: اقلام مصرفی مردم از جمله برنج، روغن، مرغ، گوشت، تخم مرغ و شکر از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های مصرف و نمایشگاه‌ها در سطح استان عرضه خواهد شد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری بیان کرد: همچنین برنامه ریزی شده است تا اقلام مورد نیاز مردم در شهرستان‌هایی که از این مراکز فروش برخوردار نیستند نیز از طریق مباشرین و عمده فروشی‌ها در اختیار مردم قرار گیرد.
کالوندی اظهار کرد: اکثر کسبه استان انسان‌های شریف و قانونمندی هستند، اما در این میان عده‌ای سودجو نیز وجود دارند، بنابراین نهادهای نظارتی در این ایام به طور ویژه به صورت محسوس و نامحسوس از فروشگاه‌ها و اصناف مرتبط بازرسی خواهند کرد.
علیرضا نورا، مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری نیز در این نشست با اشاره به نوسانات موجود در بازار ارز، گفت: عده‌ای از سودجویان از این شرایط سوء استفاده کرده و قیمت برنج را 40 تا 50 درصد افزایش داده‌اند.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری بیان کرد: سهمیه ای که از طریق شرکت بازرگانی دولتی به استان اختصاص پیدا کرده در سطح شهرستان‌های استان به قیمت مصوب دولتی توزیع خواهد شد تا مردم با آرامش خاطر بتوانند اقلام مورد نیاز خود را تامین کنند.

انتهای پیام

captcha