اعزام ٢٢ نفر از طلاب حافظ قرآن به نجف اشرف
کد خبر: 3716048
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱

اعزام ٢٢ نفر از طلاب حافظ قرآن به نجف اشرف

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر از اعزام ۲۲ نفر از طلاب این مدرسه برای حفظ قرآن کریم به نجف اشرف خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ رسا نوشت: حجت الاسلام محمد صادق سلیمانی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر از اعزام 22 نفر از طلاب این مدرسه برای حفظ قرآن کریم به نجف اشرف خبر داد.

وی با بیان این که فصل تابستان فرصت خوبی برای استفاده از اوقات فراغت طلاب خواهد بود، اظهار داشت: تعطیلات تابستانه از جهات مختلف آفت هایی برای طلاب دارد که می توان با برنامه ریزی درست این تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد.

حجت الاسلام سلیمانی حفظ قرآن را امتیازی بزرگ برای طلاب علوم دینی دانست و تاکید کرد: بدون شک توجه به این مهم موفقیت طلاب را در فهم معارف و احکام الهی و تبلیغ دین اسلام بیشتر خواهد کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با اشاره به این که امسال به توفیق خداوند توانستیم در کیفیت طرح تابستانه حفظ قرآن تغییر جدی ایجاد کنیم، افزود: به همین دلیل 22 نفر از طلاب این مدرسه برای حفظ قرآن کریم به نجف اشرف اعزام خواهند شد.

وی در ادامه با بیان این که این تعداد طلاب از پایه های مختلف تحصیلی هستند که تا پایان ماه مبارک رمضان در این طرح خواهند بود، تصریح کرد: تقویت برنامه های قرآنی به عنوان یکی از اولویت ها مورد توجه است.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که حضور در عتبات عالیات بر افزایش روحیه و توان حافظین قرآن خواهد افزود، اظهار داشت: طلاب شرکت کننده در این دوره به مدت ده روز در کربلا و بعد تا پایان ماه مبارک رمضان در نجف اشرف به سر خواهند برد و به حفظ قرآن خواهند پرداخت.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود افزود: برای استفاده بهتر از اوقات این عزیزان و بازدهی بهتر کلاس های ادبیات نیز در کنار حفظ قرآن برای طلاب عزیز در نظر گرفتیم که ان شاءالله مثمر به ثمر واقع شود.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قئمشهر ادامه داشتن برنامه حفظ قرآن پس از بازگشت از این طرح را یادآور شد و بیان کرد: پس از ماه مبارک رمضان نیز تا شروع سال تحصیلی جدید طلاب حافظ به کار خود ادامه می دهند.

حجت الاسلام سلیمانی همچنین انس با کلام الهی را عامل تقویت معنویت در میان طلاب حوزه دانست و خاطرنشان کرد: مأنوس شدن با قرآن زمینه تقویت بنیه علمی طلاب را نیز فراهم می کند که امروز در مدارس علمیه شاهد این مسأله هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این طلاب در کنار حفظ قرآن کریم به تحصیل علوم دینی در حوزه نیز مشغول هستند، بیان داشت: حفظ آیات روح بخش قرآن کریم مانع تحصیل طلاب نمی شود بلکه موجب موفقیت های علمی طلبه نیز خواهد شد.

وی با اشاره به این که طرح تربیت طلاب حافظ کل و جزء قرآن کریم به عنوان یکی از طرح های موفق حوزه از سوی مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر دنبال می شود، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح موجب شناسایی طلاب مستعد و علاقه مند در حوزه قرآنی شده است.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که انس طلاب با قرآن کریم بسترساز تقویت معنویت در آنها خواهد شد، گفت: طلبه با بهره گیری از معارف قرآنی به پیشرفت های اخلاقی، تربیتی و علمی مناسبی در حوزه دست خواهد یافت.

انتهای پیام

captcha