هنرمندان در این بازار مكاره افكار انحرافی، حقیقت ناب را نشان دهند
کد خبر: 3716092
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
جعفرپور:

هنرمندان در این بازار مكاره افكار انحرافی، حقیقت ناب را نشان دهند

گروه فرهنگی ـ رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأكید بر اینكه هنرمندان باید هنرمندانه سخن گویند، گفت: هنرمند باید به گونه‌ای باشد كه بتواند جامعه را به جلو ببرد و از این بازار مكاره افكار انحرافی، آن حقیقت ناب را نشان دهد.

هنرمندان، حقیقت ناب را از میان افكار انحرافی با هنرمندی نشان دهند/ فارس نیازمند سند توسعه فرهنگی است

به گزارش ایكنا از فارس، جمشید جعفرپور، رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شب گذشته، 29 اردیبهشت‌ماه در مراسم تودیع و معارفه مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: یكی از تلاش‌های ما كه به ثمر نشست این بود كه شخصی سمت مدیریت ارشاد فارس را به عهده بگیرد كه از اهالی همین استان است.
وی با بیان اینكه اتفاقاتی كه در فارس رخ داده است، به فرهنگ ربط دارد، به فرا رسیدن ماه مبارك رمضان اشاره كرد و گفت: ماه رمضان، پاره‌ای از بهشت است چون تعلقات دنیوی ما در این ماه كمتر می‌شود و هنرمندی‌های جهان هستی را بهتر می‌بینیم و این همان كاری است كه هنرمندان ما باید بكنند و كسانی كه ماه رمضان را درك كرده‌اند حتماً می‌توانند از پشت تعلقات و ابهام بیرون آیند.

باید عامل به حرف‌هایمان باشیم
جعفرپور با تأكید بر اینكه ما باید عامل به حرف‌هایمان باشیم، گفت: هنرمند باید هنرمندانه سخن گوید و به گونه‌ای باشد كه بتواند جامعه را به جلو ببرد و از این بازار مكاره افكار انحرافی، آن حقیقت ناب را نشان دهد و آن افكار است كه باید مورد اقبال و تشویق قرار گیرند.

پیگیری احداث تالار بزرگ شهر شیراز
نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در ادامه سخنان خود خود استان فارس دارای مطالبات فرهنگی است كه ما در حال پیگیری آن‌ها هستیم، احداث تالار بزرگ شهر شیراز را یكی از این نمونه‌ها اعلام كرد و گفت: ما در سازمان برنامه و بودجه و استانداری فارس به دنبال تحقق این موضوع است.
وی تأكید كرد: ما در جا جای استان فارس نیاز به كار، كسب بودجه و برنامه‌های ریزی‌های مناسب و خوب در حوزه فرهنگ داریم تا بتواند استان فرهنگی فارس را كفایت كند.

استان فارس نیازمند سند توسعه فرهنگی است
فرج‌الله رجبی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: استان فارس نیازمند سند توسعه فرهنگی است و اگر این سند را نداشته باشیم ممكن است تمام زحمات ما به سرانجام نرسد.
وی با بیان اینكه در گذشته مدیران كم اهمیت نشان دادند كه اگر برنامه‌ریزی نباشد، برنامه‌های فرهنگی مناسبی اجرا نمی‌شود، گفت:‌ مقدمه اجرای برنامه‌های فرهنگی فاخر، داشتن سند توسعه فرهنگی است كه در آن قابلیت‌ها، محدودیت‌ها و مسائل اساسی استان را شناسایی كرده و سیاست‌های اجرایی را انجام دهیم و آن هنگام مشخص می‌شود كجای كار هستیم.
رجبی با تصریح اینكه مردم فارس نگاه فرهنگی جدی دارند لذا از این منظر باید با اهالی فرهنگ مدارا كنیم، گفت: اهالی فرهنگ انسان‌های لطیفی هستند لذا نباید با آنان تند و تیز برخورد كنیم.
انتهای پیام

captcha