بخش خصوصی در سینما، چاره‌ای جز پرداختن به گیشه ندارد
کد خبر: 3716096
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
محمدحسن نجم:

بخش خصوصی در سینما، چاره‌ای جز پرداختن به گیشه ندارد

گروه هنر ــ یک تهیه‌کننده سینما گفت: با بحرانی که بر امر تولید حاکم شده، بخش خصوصی چاره‌ای ندارد جز این‌که به بخش خصوصی توجهی ویژه داشته باشد.

محمد حسن نجم؛ تهیه‌کننده سینما در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا درباره شرایط تولید در سینما اظهار کرد: متأسفانه شرایطی که در سینما حاکم است به هیچ وجه پسندیده نیست، به ویژه برای بخش خصوصی این کمبودها شکلی جدی‌تر دارد. برای همین شرایط تولید به سمث آثار گیشه‌پسند سوق پیدا کرده است. توجه به گیشه از سوی بخش خصوصی نیز امری نیست که از آن بتوان رفتاری بازاری نام برد، چون سرمایه‌گذار ناچار است برای برآورده کردن هزینه‌اش، کاری تولید کند که بازگشت سرمایه آن تضمین شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا بخش خصوصی تمایلی برای تولید کارهای دینی و قرآنی دارد؟ گفت: اگر انتظار دارید که بخش خصوصی به تنهای دست به تولید چنین کارهایی زند این خواسته هیچگاه محقق نخواهد شد، چون  بخش‌ خصوصی توان کار کردن در چنین حوزه‌هایی را ندارند، اما مطلب دیگر در این حوزه به این امر بر می‌گردد که فیلم دینی و قرآنی چگونه اثری است و ویژگی این قبیل تولیدات چیست؟

این سینماگر ادامه داد: هدفم از طرح این سؤال این است تا بگویم عنوان فیلم دینی به یک ژانر خاص، بی‌انصافی محض نسبت به این دست موضوعات است، چون معنا و مفاهیم ارزشی را می‌توان در همه فیلم‌ها مدنظر قرار داد. این گفته را در فیلمی که خود تهیه آن را بر عهده داشتم به خوبی رعایت کرده‌ام. «دختری با جوراب قرمز» عنوان این فیلم سینمایی است. در این کار به موضوع مهاجران پرداخته شده، اما برای بیان قصه از مفاهیمی سود برده شده که با ارزش‌های دینی و مذهبی ما پیوند نزدیک دارد.

نجم در انتهای این گفت‌و‌گو تأکید کرد: پیام این فیلم مربوط به جغرافیایی خاص نیست، بلکه تمام دنیا قادر است پذیرای چنین فیلمی باشد. در این فیلم سینمایی قصه آدم‌هایی روایت می‌شود که به امید آینده بهتر خود را آواره کشورهای دیگر می‌کنند، اما زمانی می‌فهمند که دنیای که در ذهنشان خلق کرده‌اند توهمی بیش نیست که بسیار از داشته‌های خود را از دست داده‌اند. گرایش من به سمت موضوعات انسان‌دوستانه تنها به یک یا دو فیلم هم خلاصه نمی‌شود، بلکه دغدغه‌ام برای ورود به سینما چنین موضوعاتی است. برای همین کار دیگری با عنوان «دختری با ارابه چوبی» در دست دارم که آن هم به نوعی از مضامین دینی و انسانی سود برده است.

انتهای پیام

captcha