ایمن‌سازی ۱۲۰۰ صندوق صدقه در معابر عمومی سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3716117
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲

ایمن‌سازی ۱۲۰۰ صندوق صدقه در معابر عمومی سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر دو هزار و ۹۰۸ صندوق صدقه در معابر عمومی و میادین شهر این استان نصب است که از این تعداد، یک‌هزار و ۲۰۰ صندوق ایمن سازی و جانمایی مجدد شده است.

ایمن‌سازی 1200 صندوق صدقه در معابرعمومی سیستان و بلوچستان

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، محمود میرامامی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی این نهاد، گفت: در حال حاضر دو هزار و 908 صندوق صدقه در معابرعمومی و میادین شهر این استان نصب است که از این تعداد، یک‌هزار و 200 صندوق ایمن سازی و جانمایی مجدد شده است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان بیان کرد: با اجرای گام‌های ساماندهی طرح صدقات نسبت به بهره برداری بهینه از صنادیق موجود اقدام شایسته صورت گرفته که این امر باعث کاهش تخلیه 8 درصد صنادیق بی بازده و افزایش 7 درصدی بهره‌وری و کارایی صنادیق در سطح این استان شده است.
وی افزود: سال گذشته در این زمینه فرایند شناسایی خیران و پالایش صنادیق به صورت گسترده با استفاده از ظرفیت دانش آموزان، بسیج محلات و نیروهای افتخاری در دستور کار قرار گرفت که منجر به افزایش اشتراک جدید شده است.
میرامامی با اشاره به انجام بازدیدهای میدانی از روند اجرای طرح ساماندهی صدقات در شهرستان‌های مختلف استان، ادامه داد: آموزش و پیگیری در زمینه نحوه نصب پولکی و برچسب‌های ایمن سازی صنادیق، تهیه تمامی امکانات سخت افزاری از جمله پولکی و برچسب‌ها از دیگر اقدامات این نهاد است.
وی با بیان اینکه پس از اتمام ایمن‌سازی نسبت به رنگ آمیزی صنادیق در سطح شهرستان‌های مختلف این استان اقدام می شود، افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمام صنادیق معابر در محل‌های کم تردد به صنادیق ویژه اماکن شامل هتل ها، فرودگاه‌ها، فروشگاه‌ها، موزه‌ها، ترمینال‌ها، بانک‌ها، مجتمع‌های تجاری و مجتمع های مسکونی تبدیل می‌شود.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان با اشاره به جانمایی مجدد صنادیق بی بازده و نامناسب در معابر، ادامه داد: جابه جایی صندوق‌های پردرآمد و نصب آن در مسیر دید دوربین‌های مدار بسته ادارات فروشگاه‌ها و بانک‌ها از دیگر اولویت‌های این نهاد است.
وی اظهار کرد: صندوق‌های صدقات نصب شده در حاشیه شهرها، محل‌های کم تردد و فاقد مشارکت مردمی مطلوب نیز جمع آوری شده و در این رابطه استفاده از روش‌های نوین در بستر الکترونیک برای جمع آوری کمک‌های مردمی صدقات از رویکردهای اصلی حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی است.
میرامامی بیان کرد: صندوق‌های آسیب دیده نیز به دلایلی همچون آسیب‌های ناشی از سرقت، مخدوش شدن رنگ، خرابی قفل، برخورد وسایل نقلیه، کج شدگی اصلاح تعمیر و ایمن سازی شدند.

انتهای پیام

captcha