آموزش ۱۰۰ قرآن‌آموز در مؤسسه قرآنی «صراط النبی» میانه
کد خبر: 3716254
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۷

آموزش ۱۰۰ قرآن‌آموز در مؤسسه قرآنی «صراط النبی» میانه

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر مؤسسه قرآنی صراط النبی میانه، با بیان اینکه ۱۰۰ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این مؤسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی، حفظ و تجوید از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.

سکینه عزتی، مدیر مؤسسه قرآنی صراط النبی میانه در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 100 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این مؤسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی، حفظ و تجوید از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.

آموزش 100 قرآن آموز در موسسه قرآنی صراط النبی میانه
وی افزود: تلاوت قرآن كريم، در همه حال ارزشمند است، زيرا همه قرآن، كلام خداست و خواندن همه سوره‌ها فضيلت و ثواب دارد، در عين حال، خواندن بعضى از سوره‌ها در بعضى اوقات به دليل مصالحى كه خداوند و چهارده معصوم(ع) از آن آگاهند، ثواب بيشترى دارد.
وی از پایه های قرآن آموزان گفت و خاطرنشان کرد: قرآن آموزان مؤسسه در پایه‌های سنّی نونهال، نوجوان و جوان و بزرگسال در کلاس های آموزشی حاضر می شوند.
عزتی با اشاره به پیامدهای خواندن قرآن در زندگی ادامه داد: اگر ما به آثار خواندن قرآن توجه و قرآن را مانند دوستى در زندگى انتخاب كنيم، آياتش را بخوانيم و در معانى آسمانى‌اش تفكر كنيم، پس از مدتى زندگى‌مان سرشار از نور، روشنايى، طراوت و زيبايى خواهد شد.
مدیر مؤسسه قرآنی صراط النبی میانه ضمن بازگو نمودن اثرات آشنایی انسان با قرآن یادآور شد: درجات بهشت بر اساس تعداد آيات قرآن تقسيم شده است و هركس هر مقدار كه با قرآن آشنا باشد درجات بهشت را طى مى‌كند.
وی با اشاره به فرموده پیغمبر(ص) افزود: پیامبراکرم(ص) می فرمایند: حافظان قرآن مشمول رحمت خدا، در بركنندگان نور خدا و آموزگاران كلام خدايند. كسی كه با آنان دوستی نمايد با خدا دوستی نموده و كسي كه با آنان دشمنی كند خدا را دشمن داشته است.
عزتی قرآن را مایه رحمت دانست و تاکید کرد: قرآن كريم، مايه هدايت و رحمت است. اين كتاب شريف و كلام لطيف، مربى و راهنماى انسان در رسيدن به كمال نهايى و نزدیک شدن به خداست و او را به‌سوى خير و سعادت سوق مى‌دهد، هدف اصلى و مهم‌ترين فايده آن، انسان‌سازى و تربيت بشر است، فوايد و آثار ديگر، هدفى فرعى به‌حساب مى‌آيند.

انتهای پیام

captcha