حصول تقوای الهی با تقویت عمل صالح و خلوص نیت
کد خبر: 3716266
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲

حصول تقوای الهی با تقویت عمل صالح و خلوص نیت

کانون خبرنگاران نبأ ــ عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: تقوا به معنی حرکت در عین مراقبت است و انسان برای دستیابی به تقوای الهی باید عمل صالح و خلوص نیت خود را تقویت کند.

حصول تقوای الهی با تقویت عمل صالح و خلوص نیت

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، عضو مجلس خبرگان رهبری در سلسله سخنرانی‌های تبلیغی مذهبی ویژه ماه مبارک رمضان که روز گذشته، 30 اردیبهشت‌ماه با حضور جمع زیادی از زائران در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، به اهمیت روزه اشاره کرد و گفت: روزه یکی از عبادات بزرگی است که در صورت فراهم بودن شرایط آن اثرات مفید جسمانی، روحی و روانی در وجود فرد می‌گذارد.
وی با بیان اینکه روزه علاوه بر سلامتی جسم باید ایمانمان را نیز تقویت کند، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در روایتی می‌فرمایند «آدم روزه‌دار هر چند در بستر خواب باشد در حال عبادت است، مادامی که مسلمانی را غیبت نکند».
آیت‌الله کازرونی به روایتی دیگری از رسول‌الله(ص) اشاره کرد و گفت: رسول خدا(ص) در این روایت می‌فرمایند «شخص روزه‌دار علاوه بر شکم و زبان باید نفس، وسوسه‌های نفسانی و خطورهای ذهنی خود را نیز کنترل کند».
وی کرامت و رحمت پروردگار را در ماه رمضان بیشتر از سایر ما‌ه‌ها دانست و عنوان کرد: کسی که روزه می‌گیرد باید تلاش کند تا خدایی نکرده با اعمال نادرست ارزش روزه خود را پایین نیاورد.
عضو مجلس خبرگان رهبری به معنی و مفهوم تقوا اشاره کرد و افزود: تقوا به معنی حرکت در عین مراقبت است. ما اگر می‌خواهیم رشد کنیم و به تقوای الهی دست یابیم، باید سرمایه‌های خود را که همان عمل صالح و خلوص نیت است، تقویت کنیم.
وی یکی دیگر از نشانه‌های روزه‌داری را اخلاق نیکو دانست و اظهار کرد: رسول خدا(ص) فرمود «اگر شخصی به فرد روزه‌دار دشنام دهد و او به دلیل احترام روزه به خدا پناه برده و پاسخ دشنام او را ندهد، بدانید هیچ‌گاه در آتش جهنم گرفتار نخواهد شد».
سارا رمضانی
انتهای پیام

captcha