اعزام‌های ارزان‌قیمت به عتبات در ماه رمضان
کد خبر: 3716271
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
آقایی تشریح کرد؛

اعزام‌های ارزان‌قیمت به عتبات در ماه رمضان

گروه جامعه ــ مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از اجرای طرح «زيارت ارزان عتبات عاليات» همزمان با ماه مبارك رمضان خبر داد و گفت: در اين طرح هزينه سفر زائران حدود ۹۰۰ هزار تومان است.

رد نشود//اعزام‌های ارزان‌قیمت به عتبات در ماه رمضان
 
به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی حج و زیارت، همزمان با آغاز ثبت‌نام كاروان‌های زيارتی در ماه مبارك رمضان، مرتضي آقایی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: در اين دوره كه ثبت‌نام از ۲۹ ارديبهشت‌ماه آغاز شده است و اعزام‌های آن از ۱۰ خردادماه، نيمه ماه مبارك رمضان تا ۲۰ تيرماه انجام می‌شود، تلاش شده قيمت‌ها تا حد امكان تقليل داده شود. بنابراين بسياری از بسته‌های سفر عراق كه برای ماه مبارك رمضان طراحی شده‌اند تا ۲۰ درصد كاهش نرخ دارد.

مديركل عتبات عاليات در سازمان حج افزود: مدت زمان سفر اين گروه‌ها يك هفته است كه زائران سه شب در نجف، سه شب در كربلا و يك شب هم در كاظمين اقامت دارند و زيارت سامرا و امامزاده سيدمحمد را نيز عبوری در برنامه سفر دارند؛ بنا بر تصمیم سازمان حج و زيارت، هزينه سفر هوايی به عتبات برای اين دوره از يك ميليون و 730 هزار تا يك ميليون و 780 هزار تومان و برای مسير زميني از 877 هزار تا يك ميليون و 224 هزار تومان تعيين شده است.

آقایی سپس با ابراز اميدواری برای ادامه روند كاهشی نرخ و تعديل قيمت سفر عتبات عاليات عراق، درباره طرح سفر ارزان عتبات با عنوان «ابرار» يا «موكب»، گفت: در اين طرح هزينه سفر زائران كمتر از يك ميليون تومان و مبلغي در حدود ۹۰۰ هزار تومان است. در تلاش هستیم افرادی كه مايلند در اين گروه‌ها ثبت‌نام كنند از ۵۰۰ هزار تومان وام بدون بهره كه تنها ۱۰ هزار تومان حق كارمزد دارد، استفاده كنند. البته با توجه به محدوديت منابع، درخواست مي‌شود افرادی كه در اين گروه‌ها ثبت‌نام مي‌كنند و نيازمند استفاده از آن وام نيستند، اين فرصت را به افرادی بدهند كه مشتاق سفر عتبات عاليات هستند اما در مضيقه مالی به سر مي‌برند.

وی در پایان یادآوری کرد: زمان ثبت نام در اين كاروان‌ها از ۲۹ ارديبهشت آغاز شده و مشتاقان مي‌توانند با مراجعه به دفاتر زيارت تحت پوشش سازمان حج و زيارت كه تعداد آن‌ها بالغ بر دو هزار و 600 دفتر است براي ثبت نام در كاروان اقدام كنند. همچنين ثبت‌نام اينترنتی از طريق وب‌سايت Atabatorg.haj.ir امكان‌پذير است.
 
انتهای پیام
captcha