توجه به سیستم‌های نوین ارتباطی مغفول نماند
کد خبر: 3716287
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱

توجه به سیستم‌های نوین ارتباطی مغفول نماند

گروه اجتماعی - استاندار خراسان‌شمالی گفت: با توجه به این که دنیای جدید، عصر ارتباطات بوده نباید از توجه به سیستم‌های نوین ارتباطی غفلت کرد زیرا موجب خسارت‌های جبران ناپذیری خواهد شد.

توجه به سیستم های نوین ارتباطی مغفول نماند

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، محمدرضا صالحی، استاندار خراسان‌شمالی در جلسه ای با مدیرعامل و کارکنان شرکت مخابرات استان اظهارکرد: یکی از اصلی ترین لوازم و پیش نیازهای توسعه پایدار در دنیای امروز بهبود و ارتقای شاخص های مخابراتی و ارتباطی است.

وی ادامه داد: باید در بخش‌های مختلف ارتباطات، فرهنگ سازی لازم برای استفاده از وسایل ارتباطی شکل گیرد زیرا در مواردی همانند شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها، مردم باید استفاده بهینه از آن ها را مورد توجه قرار دهند زیرا نمی توانیم بگوییم فضای مجازی به طور کلی فضای مناسبی نیست.

وی افزود: باید در کنار تقویت زیرساخت های سخت افزاری، در بخش های مختلف فرهنگ سازی داشت و هدف اصلی در این راه کمک به رشد و توسعه استان خواهد بود.

علیرضا هاشمی، مدیرعامل شرکت مخابرات استان نیز در این جلسه اظهارکرد: 300 هزار مشترک تلفن ثابت و 800 هزار مشترک همراه اول در این استان وجود دارد.

وی ادامه داد: 250 نقطه دولتی نیز به شبکه دولت و نهاد ریاست جمهوری متصل بوده و همچنین 30 میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه برای مجهز کردن شهرک های صنعتی، مراکز بهداشتی و مدارس به فیبر نوری تخصیص یافته است.

هاشمی عنوان کرد: خراسان‌شمالی حائز کسب رتبه نخست در بهینه سازی ارتباطات شده و همه جاده های اصلی و شهرهای استان دارای پوشش صددرصدی همراه اول هستند.

وی عضویت شرکت مخابرات در کمیته شورای برنامه ریزی  و تخصیص 20میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز فیبر نوری در 17 نقطه مرکز استان را خواستار شد که مورد موافقت استاندار قرار گرفت.

captcha