مغزشویی مسلمانان در اردوگاه‌های چین
کد خبر: 3716339
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

مغزشویی مسلمانان در اردوگاه‌های چین

کانون خبرنگاران نبأ ــ اردوگاه‌هایی با عنوان «تعلیم و تربیت» در چین مسلمانان محصور‌ شده را تحت شدیدترین آموزش‌های مغزشویی قرار می‌دهند تا از دین خود نفرت پیدا کنند و از آن دست بکشند و روزانه به اعتقادات خود لعنت بفرستند و هر روز شکرگزار حکومت کمونیستی چین باشند.

مغزشویی مسلمانان در اردوگاه‌های چین

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از کانال تلگرامی مؤسسه گفت‌و‌گوی ادیان تقریبا یک میلیون مسلمان در اردوگاه‌هایی موسوم به تعلیم و تربیت در چین زندانی هستند که اکثر آ‌ن‌ها در این اردوگاه‌ها تحت شکنجه‌های جسمی و روانی قرار دارند.
این اردوگاه‌ها در استان سین‌کیانگ در غرب چین واقع شده‌اند و این منطقه به دلیل جنبش‌های جدایی‌طلبانه ساکنان آن معروف است. جزئیاتی که اخیرا از سوی برخی زندانیان سابق این اردوگاه‌های مخفی به بیرون درز کرده، حاکی از درد و رنج بسیاری است که مسلمانان محصور در این اردوگاه‌ها تجربه می‌کنند.
دو نفر از ساکنان سابق این اردوگاه، سمرقند و عمربگ‌علی درباره شیوه ربودن و دستگیری مسلمانان و فرستادن آن‌ها به این اردوگاه‌ها با رسانه‌ها مصاحبه کردند که نگران سلامتی و زندگی خویشاوندان اسیر خود هستند. همچنین آن‌ها می‌گویند در این اردوگاه‌ها مسلمانان را وادار به نوشیدن الکل، خوردن گوشت خوک می‌کنند تا کمتر مسلمان باشند.
همچنین به گزارش این دو نفر، ساکنان این اردوگاه‌ها تحت شدیدترین آموزش‌های مغزشویی قرار می‌گیرند تا از دین خود نفرت پیدا کنند و از آن دست بکشند و روزانه باید به اعتقادات خود لعنت بفرستند و هر روز شکرگزار حکومت کمونیستی چین باشند.
در پایان قرار است با این شیوه، اعتقادات اسلامی از خودآگاه افراد پاک شود و هویت آن‌ها تغییرکند. مقامات چینی بعد از فاش‌شدن وجود چنین اردوگاه‌هایی از این اقدامات دفاع کرده‌اند و گفته‌اند که تغییر در ایدئولوژی این افراد به‌منظور مبارزه با افراط‌گرایی اسلامی علیه جدایی‌طلبی است.
سارا رضایی
انتهای پیام

captcha