ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها
کد خبر: 3716360
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
مدیرکل ارشاد گیلان خبر داد:

ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها

گروه اجتماعی - فاضلی آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها را ۱۷ خرداد دانست و گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه رسیده است.

فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، اظهار کرد: جشنواره ملی جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه ها از سری برنامه های شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری جشنواره مذکور همزمان با دهه کرامت خبر داد و تصریح کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی، ادبی و مذهبی مرتبط با سیره پاک ائمه معصومنی(ع) به ویژه حضرت امام رضا(ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآوردنگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده تر آن از جمله اهداف برگزاری جشنواره است.

ارسال بیش از 500 اثر به دبیرخانه جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه ها

این مسئول فرهنگی، سبک زندگی رضوی، فرهنگ رضوی، سیره سیاسی و اجتماعی رضوی، جلوه های رضوی و اقتصاد مقاومتی را پنج محور موضوعی جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه ها دانست و گفت: بخش اصلی جشنواره شامل مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری، آثار رادیویی و تلویزیونی و شعر رضوی می شود لذا شرکت کنندگان می توانند آثار خود را در هفت رشته «تیتر»، «سرمقاله و یادداشت»، «خبر»، «گزارش»، «مصاحبه»، «عکس» و «مقاله» به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

فاضلی، با بیان اینکه فعالان عرصه رادیو و تلویزیون می توانند آثار تولیدی خود را در دو رشته «خبر» و «گزارش خبری» ارسال کنند، ادامه داد: همچنین شاعران می توانند اشعار خود را با موضوع فرهنگ رضوی که در یکی از نشریات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری کشور منتشر شده است را به دبیرخانه برسانند.

اختتامیه جشنواره 27 تیر برگزار می شود

وی گرافیک رضوی در رسانه ها را بخش ویژه جشنواره دانست و عنوان کرد: شرکت کنندگان می توانند آثار خود در سه رشته «تصویرسازی»، «صفحه آرایی نشریه و طراحی جلد» و «آرم و نشان» که در یکی از نشریات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری منتشر شده را به دبیرخانه ارسال کنند. البته محتوا و مضمون آثار باید از سیره و معارف امام رضا(ع) و آموزه های رضوی، اهل بیت(ع) و قرآن الهام گرفته باشد.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را 17 خرداد 97 و زمان برگزاری اختتامیه را 27 تیر سال جاری دانست و اضافه کرد: فراخوان جشنواره برای یک هزار و 100 نشریه ارسال شده و تاکنون بیش از 500 اثر به دبیرخانه رسیده است.

وی با بیان اینکه مراکز فرهنگی از جمله حوزه علمیه، دانشگاه، حوزه هنری، تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش نیز می توانند نسبت به ارسال آثار اقدام کنند، یادآور شد: امسال داوری آثار در تهران انجام می شود و تنها بخش «شعر رضوی» به استان گیلان سپرده شده است.

انتهای پیام

captcha