دانشگاه ما خود را درگیر حل مشکلات جامعه نکرده است
کد خبر: 3716369
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶

دانشگاه ما خود را درگیر حل مشکلات جامعه نکرده است

گروه اجتماعی- رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه ما مسیر خود را می‌رود و جامعه نیز به راه خودش ادامه می‌دهد، اساتید و نخبگان ما آن‌چنان که باید، خود را درگیر مشکلات جامعه نکرده‌اند، در حالی که اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها می‌توانند راهگشا باشند.

دانشگاه ما خود را درگیر حل مشکلات جامعه نکرده است

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، علیرضا بندانی، رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان، صبح امروز در نشست کمیته‌های دستگاهی کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره استان گفت: از سال 94 پیگیری‌ها برای تشکیل کرسی‌های نظریه‌پردازی در دانشگاه آغاز شد و در حال حاضر خوشبختانه به‌صورت منظم برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در دانشگاه سیستان و بلوچستان ما عمدتا در بحث کرسی‌های ترویجی، یعنی کرسی‌های عرضه و نقد دیدگاه علمی وارد شده‌ایم که امیدواریم با تداوم آن، به‌تدریج در سایر کرسی‌ها نیز ورود داشته باشیم.
رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان بیان کرد: در دنیای امروز کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره یک ضرورت است، زیرا با فراهم کردن زمینه تبادل نظر علمی، ما را به بالندگی علمی می‌رساند.
وی افزود: در دنیای غرب، اساتید با هیجان بسیاری پژوهش می‌کنند، تبادل نظر می‌کنند و ایده می‌دهند، اما در جامعه ما، سعی داریم پیرو باشیم و جریانی که باید شکل می‌گرفت، آن‌چنان که باید، شکل نگرفته است.
بندانی اظهار کرد: دانشگاه‌های استان از هیئت علمی قدرتمندی برخوردار هستند، افراد نخبه‌ای که می‌توانند با طرح‌های پژوهشی خود، مشکلات استان را یکی پس از دیگری از سر راه بردارند، اما هنوز آن حرکت علمی صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: متأسفانه دانشگاه ما مسیر خود را می‌رود و جامعه نیز به راه خودش ادامه می‌دهد، اساتید و نخبگان ما آن‌چنان که باید، خود را درگیر مشکلات جامعه نکرده‌اند، در حالی‌که ارتباط و پیوند میان جامعه و دانشگاه، حیاتی است.
رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کرسی‌های نظریه‌پردازی به رشد و شکوفایی استعدادها کمک می‌کند، افزود: بعد از کرسی‌های ترویجی، باید به سراغ کرسی‌های نقد و مناظره برویم.

انتهای پیام

captcha