قرآن، موافق اهدای عضو و نجات زندگی است
کد خبر: 3716387
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷

قرآن، موافق اهدای عضو و نجات زندگی است

گروه معارف – یک استاد فقه و اصول در رابطه با نظر قرآن درخصوص اهدای عضو گفت: قرآن با اهدای عضو و نجات دادن زندگی فردی دیگر موافق است.

قرآن، موافق اهدای عضو و نجات زندگی است

حجت الاسلام والمسلمین سیامک جعفرزاده عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی بیان کرد: در آیات قرآن ذکر شده است کسی که دیگر قادر به ادامه حیات نیست اگر بتواند به شخصی دیگر زندگی ببخشد گویی به تمام انسانها زندگی بخشیده است.
وی ادامه داد: احیای زندگی و نجات جان یک انسان یک مساله روحی و معنوی بسیار زیبایی می باشد و از آن جایی که قرآن نیز همواره موافق از خودگذشتگی و ایثار و نجات جان انسانها بوده است نگاه زیبایی به مساله اهدای عضو دارد.
وی افزود: فقها و مراجع نیز در خصوص مساله اهدای عضو رضایت دارند و گفته اند که اگر مصلحت بوده و نجات جان یک انسان در میان باشد هیچ اشکال شرعی ندارد.
این استاد فقه و اصول در خصوص منافات شهادت اعضای بدن انسان در روز قیامت با اهدای عضو خاطرنشان کرد: جسم دنیایی انسان نمادین است و هیچ انسانی در قیامت با این جسم ظاهر نخواهد شد.
جعفرزاده یادآور شد: جسمی که ما در حال حاضر با آن زندگی می کنیم با جسم روز قیامت تفاوت های بسیاری دارد و همانگونه که در روایات و آیات متعددی ذکر شده هرکس در روز قیامت به شکلی دیگر ظاهر می گردد.
عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه تصریح کرد: انسان با جسم دنیوی خود مرتکب هرگونه عمل خیر و گناه شده است و در روز قیامت نیز اعضا و جوارح شخص حتی اگر به شخص دیگری نیز اهدا شده باشد علیه او شهادت خواهند داد.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۰:۲۴
0
0
اون در صورتی که تا حالا موردی برای برگشت دیده نشده الان چند نفری بعد مرگ مغذی برگشتن
captcha