کشیش لبنانی و ترجمه قرآن برای مسیحیان
کد خبر: 3716406
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵

کشیش لبنانی و ترجمه قرآن برای مسیحیان

گروه بین‌الملل - پروفسور «عادل تئودور خوری» الهی‌دان مسیحی لبنانی متولد سال 1930 در شهر «تبنین» لبنان است.

کشیش لبنانی و ترجمه قرآن برای مسیحیان

به گزارش ایکنا به نقل از کانال تلگرام مطالعات اسلام و آلمان(اروپا)؛ پروفسور «عادل تئودور خوری» (Adel Theodor Khoury) در دانشگاه «سنت جوزف» بیروت ابتدا به تحصیل الهیات مسیحی و فلسفه پرداخت و خیلی زود به مقام کشیشی دست یافت و همزمان با آن به تحصیلات خود در رشته شرق‌شناسی ادامه داد و نهایتا سال 1966 دکترای خود را از دانشگاه لیون فرانسه در این رشته اخذ کرد.

این کشیش لبنانی پس از آن به آلمان رفت و در دانشگاه‌ها و همچنین مؤسسات پژوهشی مختلفی مشغول به کار شد. او بخش عمده‌ای از فعالیت‌های پژوهشی و علمی خود را در آلمان به سرانجام رساند و همچنین کتب متعددی را به زبان آلمانی به چاپ رسانده است.

عادل تئودور خوری مدتی ریاست کرسی علوم ادیان دانشکده الهیات کاتولیکی دانشگاه مونستر را بر عهده داشت و به این خاطر در زمینه الهیات تطبیقی و گفت‌و‌گوی بین‌الادیانی فعالیت‌های چشم‌گیری داشت.

ترجمه قرآن به آلمانی

او همچنین علاوه بر دیگر فعالیت‌های خود قرآن را نیز به زبان آلمانی ترجمه کرده که این ترجمه در سال 2001 به چاپ رسیده است.

همانطور که ذکر شد او آثار زیادی نگاشته است که به عنوان نمونه می‌توان به کتاب «مسیحیت و مسیحیان در نظر مسلمانان معاصر»(Christentum und Christen im Denken zeitgenössischer Muslime) اشاره کرد.

وی در این کتاب بنا دارد به مواضع اختلاف مسلمانان و مسیحیان بپردازد و همچنین منابعی که مسلمانان برای اثبات حقانیت خود از درون مسیحیت استفاده می‌کنند.

از دیگر آثار او می توان به «قرآن درباره جنگ مقدس چه می‌گوید» (Was sagt der Koran zum Heiligen Krieg) اشاره کرد که در واقع تحقیقی درباره مفهوم جهاد از منظر قرآن است.   

او آثار زیاد دیگری درباره زندگانی پیامبر، آشنایی با مبانی و اصول اسلام و همچنین تفاوت‌ها و اشتراکات کلامی و الهیاتی اسلام و مسیحیت نگاشته است.

البته این انتقاد به او می‌شود که در مواردی جانب‌دارانه و با همان پیش فرض‌های رایج میان الهی‌دانان مسیحی به بررسی و تحلیل مسائل پرداخته، انتقادی که خود به برخی از اسلام‌شناسان غربی وارد ساخته است.

کشیش لبنانی و ترجمه قرآن برای مسیحیان

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha