نزدیک به ۸۰ وقف جدید در کردستان به ثبت رسیده است
کد خبر: 3716437
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳

نزدیک به ۸۰ وقف جدید در کردستان به ثبت رسیده است

گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: اجرای امینانه نیات موجب افزایش اعتماد مردم به اوقاف و افزایش وقف‌های جدید می‌شود در طول دو سال گذشته جدای از وقف‌های خرد نزدیک به ۸۰ وقف جدید در استان به ثبت رسیده که این نشان ازروند رو به رشد افزایش اعتماد مردم به اوقاف و امور خیریه استان دارد.

نزدیک به ۸۰ وقف جدید در استان به ثبت رسیده است

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان امروز، 31 اردیبهشت ماه در جلسه کمیته رصد و نظارت بر اجرای نیات موقوفات استان کردستان اظهار کرد: مجموع کار ما در سازمان اوقاف اجرای امینانه نیات واقفان است که در شهرستان‌ها اجرا و نتیجه کلیه برنامه‌ریزی‌ها مشخص می‌شود و این مهم حساسیت و اهمیت کار در شهرستان را مشخص می سازد.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص اهمیت اجرای نیت افزود: رهبر معظم انقلاب در بحث اوقاف بسیار حساسیت دارند و در نشستی کار در اوقاف را بسیار خطرناک دانستند و این وظیفه ما را در بحث مدیریت و نظارت بر موقوفات دو چندان می کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان خاطر نشان کرد:در سنوات گذشته اجرای نیت رشد قابل توجهی مخصوصاً در زمینه خیریه داشته است البته باید همراه با رشد کمی کیفیت اجرای نیت نیز در نظر گرفته شود و نباید عواید موقوفات بدون دقت و حساسیت کافی هزینه شود چرا که اجرای نیت نه تنها جز وظایف قانونی بلکه از مسئولیت های شرعی ما نیز محسوب می شود .
وی افزود: اجرای امینانه نیات موجب افزایش اعتماد مردم به اوقاف ، و افزایش وقف های جدید می شود در طول دو سال گذشته جدای از وقف های خرد نزدیک به ۸۰ وقف جدید در استان به ثبت رسیده که این نشان ازروند رو به رشد افزایش اعتماد مردم به اوقاف و امور خیریه استان دارد.
حجت‌الاسلام نوروزی با اشاره به اهمیت بررسی وقفنامه های استان گفت: خوشبختانه با بهره برداری از سامانه جامع موقوفات تا حد زیادی از مشکلات و اشتباهات وقفی کاسته شده و نیات به طور دقیق در سامانه ثبت و به صورت شفاف قابل برداشت است اما این کافی نیست بلکه باید همواره در اجرای نیت با چاشنی کار قرار دادن دقت و حساسیت تلاش شود آنچه مدنظر واقف و مورد رضای خداوند است اجرا شود.
وی در پایان یادآور شد: خوشبختانه با حضور از نیروهای جوان، متخصص و با انگیزه اداره کل اوقاف امور خیریه در بخش‌های مختلف موفقیت‌های چشمگیری را به دست آورده که امید است در سال آتی نیز شاهد تکرار این موفقیت‌ها باشیم.
انتهای پیام

captcha