حمایت همیشگی از مؤسسات قرآنی صورت نمی‌گیرد
کد خبر: 3716455
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
مدیر جامعة‌القرآن خردسالان اراک:

حمایت همیشگی از مؤسسات قرآنی صورت نمی‌گیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی - بیرامی گفت: متاسفانه حمایت همیشگی از مراکز و موسسات قرآنی صورت نمی‌گیرد، اگر کمک‌هایی هم باشد بسیار اندک است.

حمایت همیشگی از مراکز و موسسات قرآنی صورت نمی‌گیردبه گزارش خبرگزاری ایکنا از استان مرکزی، این خبرگزاری در راستای معرفی خدمات و انتظارات مدیران برتر مؤسسات قرآنی، اقدام به «مؤسسه گردی»کرده است. در بخش سوم بازدید از جامعة‌القرآن خردسالان اراک در ارتباط با سهم بانوان از فعالیت‌های قرآنی و جانمایی و تمرکز موسسات در نقاط مختلف شهری و همچنین گسترش موسسات با لیلا بیرامی، مدیر این مجموعه به گفت‌و‌گو پرداخته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.
مدیر جامعة‌القرآن خردسالان اراک گفت: در حال حاضر این مرکز قرآنی دارای 10 شعبه در نقاط مختلف شهر اراک نظیر: کوی علی‌ابن‌ابیطالب(ع)، کوی هجرت، سنجان، مسکن، شهرک شهید مصطفی خمینی، فاطمیه و حتی در روستاهای گوار و مرزیجران است. با توجه به اینکه فراگیری قرآن یک امر ضروری برای همه تلقی می‌شود و رسالتی که در این بخش بر عهده مدیران موسسات قرآنی است پیرو این موضوع برای نقاط حاشیه‌نشین مانند کوی علی‌ابن‌ابیطالب(ع) نیازی ضروری بوده و خوشبختانه استقبال خوبی هم صورت گرفته است به طوری که این شعبه از توانایی فعالیت مستقل و جذب یکصد قرآن‌آموز برخوردار می‌باشد.
بیرامی بیان کرد: البته تاسیس شعبه خردسالان و یا موسسه قرآنی در مناطق حاشیه‌نشین با مسائلی از قبیل مشکلات اقتصادی و دریافت کم شهریه همراه است ضمن این‌که توسط هیچ ارگانی حمایتی هم صورت نمی گیرد. متاسفانه حمایت همیشگی از مراکز و موسسات قرآنی صورت نمی‌گیرد و اگر کمک‌هایی هم در این قسمت باشد بسیار اندک است.
وی ادامه داد: در گذشته صدور مجوز برای موسسات هم توسط اداره تبلیغات اسلامی و هم توسط اداره ارشاد اسلامی صورت می‌گرفت و این مساله تعدد بسیار موسسات را همراه می‌ساخت. امیدواریم با توجه به تشکیل اتحادیه مدغم، اقدامات موثری در بحث صور مجوز صورت پذیرد.
مدیر جامعة‌القرآن خردسالان اراک بیان کرد: در حال حاضر موازی‌کاری نه تنها در بحث قرآنی بلکه در سایر امور هم وجود دارد و سعی نمی‌کنیم رقابتی شود و کیفیت لازم را بالا ببریم و تنها به کمیت و به مسائلی مانند تعداد قرآن‌آموزان بسنده می‌شود و شایسته است که به جنبه آماری نگاه نشود.
بیرامی گفت: در ارتباط با نقش بانوان در فعالیت های قرآنی باید بیشتر کار شود، بطور مثال شاهد حضور پررنگ خانم‌ها در مسابقات قرآنی نبوده‌ایم که البته وجود دارد اما میزان آن اندک است.
وی ادامه داد: در مجموعه قرآنی هنگامی که فعالیت می‌کنیم کمبودها را مشاهده نمی‌کنیم بلکه درواقع کسی که خارج از این محیط قرار دارد با دقت بیشتری به مسائل توجه می‌کند. بطور مثال بانوان در بخش‌هایی مانند صوت و لحن، تفسیر و مفاهیم آن‌چنان که باید فعال نیستند و در جلسات قرآن که بین خانم‌ها مرسوم است در این زمینه‌هایی که اشاره شد، به طور تخصصی کار نمی‌شود که امیدواریم ضعف‌های موجود در این قسمت رفع شود.
انتهای پیام

captcha