ماه رمضان ماه ذوب گناهان است
کد خبر: 3716460
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه البرز:

ماه رمضان ماه ذوب گناهان است

گروه معارف- مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز گفت: ماه رمضان را رمضان نامیدند چون در این ماه گناه‌هایمان را ذوب می‌کنند و هرکس این ماه را روزه بگیرد بر تقرب اللهی نزدیک می‌شود.

ماه رمضان ماه ذوب گناهان است

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شجاعی مهر مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز، در جمع پاسداران و سربازان این ناحیه اظهار کرد: ماه رمضان ماه ربیع قرآن است و میزبانی خدا در ماه رمضان متفاوت از میزبانی‌های زمینی است.
وی افزود: ماه رمضان ماه تقرب و بندگی خدا است، امام رضا (ع) می‌فرمایند: در ماه مبارک رمضان هرچه می‌توانید دعا کنید، در این ماه گوش شنوا الهی منتظر یا رب بنده است.
این مسئول عنوان کرد: ماه رمضان را رمضان نامیدند چون در این ماه گناه‌هایمان را ذوب می‌کنند و هرکس این ماه را روزه بگیرد بر تقرب اللهی نزدیک می‌شود. 
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز گفت: کسانی که کوتاهی کنند در نماز و روزه گرفتن، عاقبت به خیر نخواهد شد و خداوند به برکت روزه گرفتن گناه ما و رفتگان ما را می‌بخشد و لحظه جان دادن بر ما آسان می‌شود. روزه ماه رمضان آدم را از وحشت قبر نجات می‌دهد.
وی با اشاره به این‌که ماه رمضان ماه استغفار است بیان کرد: خداوند نعمت باران را با استغفار ما مسلمین نازل می‌کند.
حجت‌الاسلام شجاعی مهر در پایان خاطرنشان کرد: ماه رمضان ماه تسویه بدهی‌ها است چه مادی و چه معنوی. بنده‌ای تا صبح یا رب گفته باشد بدهکار مردم باشد فایده‌ای ندارد لذا یکی از گناه‌هایی که مانع می‌شود برای استجابت دعا این است که حق به گردن باشد، بنابراین تلاش کنیم حق دیگران را سریع‌تر از هر کار دیگری ادا کنیم.
انتهای پیام

captcha