885 مبلغه در استان یزد فعالیت دارند
کد خبر: 3716461
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹

885 مبلغه در استان یزد فعالیت دارند

گروه معارف- مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد از فعالیت 885 مبلغ فعال در استان خبر داد و گفت: از این تعداد 171 نفر در زمینه پاسخگویی به سوالات شرعی مشغول فعالیت هستند.

885 مبلغه در استان یزد فعالیت دارند

به گزارش ایکنا از یزد، حجت الاسلام محمد کارگر، مدیر حوزه های علمیه خواهران یزد در نشست با حجت‌الاسلام گرجی مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یزد با اشاره به فعالیت های این مرکز در استان اظهار کرد: ما در استان یزد 22 مرکز فعال داریم که در تمامی شهرستان های استان فعالیت می کنند.
وی افزود: ما با همکاری کانون های مساجد می توانیم فعالیت کنیم و برنامه های فرهنگی و هنری را پیگیری کنیم.
حجت الاسلام کارگرشورکی با اشاره به ظرفیت حوزه های علمیه خواهران گفت: در سال گذشته از 885 مبلغ فعال در استان یزد، 171 نفر در زمینه پاسخگویی به سوالات شرعی و 714 نفر در زمینه های مشاوره، اعتقادی، اقامه نماز جماعت در مدارس، حلقات صالحین و.. به فعالیت تبلیغی پرداختند.
وی با اشاره به اعزام های متعدد خواهران در برنامه های مختلف تبلیغی، تصریح کرد: در اعتکاف سال 96 ، از 182 مبلغ خواهر در 430 نوبت اعزام و در اردوی راهیان نور استان از 101 مبلغ خواهر در 115 نوبت اعزام، در فعالیت های تبلیغی ایام نوروز 97 از 165 نفر مبلغ، 569 نوبت، اعزام صورت گرفته است.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با بیان اینکه حوزه های علمیه خواهران در زمینه های هنری مانند اجرای سرود، تئاتر و.. فعالیت های خوبی داشته اند تصریح کرد: با توجه به اینکه این تئاتر ها با نویسندگی، کارگردانی و اجرای خود طلاب بوده و در دو بخش موضوعات مذهبی و آسیب های اجتماعی در قالب طنز اجرا می شود لذا لازم است حمایت هایی از طرف سازمان های مربوطه صورت گیرد تا این قبیل برنامه های دینی فراگیر شود .
یادآور می شود معاونان فرهنگی و پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد نیز در این نشست به زمینه های همکاری حوزه علمیه خواهران با کانون فرهنگی مساجد، اشاره کردند و در پایان مقرر شد تفاهم نامه ای در راستای همکاری های حوزه علمیه خواهران و کانون فرهنگی مساجد در زمینه های معرفی مبلغان، در بخش های کودک، نوجوان، و خانواده صورت گیرد و طرح هایی جهت جذب نوجوانان و جوانان به فضای معنوی مساجد تهیه شود.

انتهای پیام

captcha