رعايت كرامت انسانی اصل مهم در صيانت از حقوق شهروندی است
کد خبر: 3716469
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹

رعايت كرامت انسانی اصل مهم در صيانت از حقوق شهروندی است

گروه اجتماعی- مديركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری يزد رعايت كرامت انسانی و رفتار شايسته با ارباب رجوع را اصل مهم در صيانت از حقوق شهروندی دانست.

رعايت كرامت انسانی اصل مهم در صيانت از حقوق شهروندی است

به گزارش ایکنا از یزد، فخرالسادات خامسی، مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد 31 اردیبهشت ماه در نشست هماهنگي اجراي برنامه هاي ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي اظهار کرد: آموزش نيروي انساني در حوزه هاي رفتاري و اجتماعي بسيار ضروري است چرا كه ساختار اداري جامعه ما در اين زمينه با ضعف روبرو مي باشد و وظيفه تمام بخش هاست تا مصونيت از حقوق ارباب رجوع را در دستور كار قرار دهند.
خامسي گفت: رعايت كرامت انساني و رفتار شايسته با مراجعان، اعمال بيطرفانه قوانين و مقررات و پرهيز از هرگونه تبعيض در نظام ها ، فرايندها و تصميمات اداري در حوزه حقوق شهروندي،لازمه اجراي موفق برنامه ها و خدمت موثر به جامعه مي باشد.
وی افزود: اجراي برنامه هاي متنوع و جذاب با رويكرد اقناع سازي و خدمات فرهنگي و تبليغي در زمينه ترويج عفاف و حجاب نيز در مقايسه با برنامه هاي تكراري و برخوردهاي نادرست از نتيجه بخشي بيشتري برخوردار است.
خامسی گفت: توجه نسبت به رعايت حقوق شهروندي به ويژه در بخش هاي دولتي و خصوصي جامعه كه به نوعي ارائه كننده خدمات و تاثير گذار بر برنامه هاي مختلف مي باشند زمينه ساز تحول و توسعه اجتماعي است.
مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري یزد بيان كرد: براي اجراي منشور حقوق شهروندي ابتدا بايد از دستگاه هاي اجرايي و برنامه هاي پيش رو شروع نمائيم تا نتايج كارآمد اين امر به ساير بخش هاي اجتماع نيز ورود پيدا كند.

انتهای پیام

captcha