آموزش ۹۰ قرآن‌آموز در مؤسسه قرآنی «بیت‌الزهرا(س)» سراب
کد خبر: 3716553
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲

آموزش ۹۰ قرآن‌آموز در مؤسسه قرآنی «بیت‌الزهرا(س)» سراب

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الزهرا (س) سراب، با بیان اینکه ۹۰ قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این مؤسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی، صوت و لحن، قرائت، صوت و لخن، حفظ، مفاهیم، تفسیر و تجوید از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.

لیلا سلطانی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الزهرا(س) سراب در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 90 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این مؤسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی، صوت و لحن، قرائت، صوت و لخن، حفظ، مفاهیم، تفسیر و تجوید از گرایش‌های آموزشی موسسه قلمداد می‌شوند.

آموزش 90 قرآن آموز در مؤسسه قرآنی بیت‌الزهرا(س) سراب
وی با اشاره به زیبایی سخن گفتن انسان مومن با خداوند افزود: برای انسان مومن و با ایمان چه چیزی می‌تواند زیباتر از سخن گفتن با خداوند باشد و چه واسطه ای و همكلامی بهتر كه آن قرائت قرآن است.
وی از پایه های قرآن آموزان گفت و خاطرنشان کرد: قرآن آموزان مؤسسه در پایه‌های سنّی نونهال، نوجوان و جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می شوند.
سلطانی ضمن بازگو نمودن تاثیرات قرآن در زندگی ادامه داد: چون قرآن روش درست زیستن را به انسان می‌آموزد و برنامه‌ای را که در بر گیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین کننده سعادت فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی اوست، ارائه می‌دهد، به میزانی که انسان آموزه‌ها و دستورهای قرآن را در زندگی به کار بندد، موفقیت کسب خواهد کرد اما هر اندازه از قرآن فاصله بگیرد، دچار خسارت و ضرر خواهد شد.
مدیر مؤسسه قرآنی بیت الزهرا(س) سراب یادآور شد: انسان‌هایی كه قلب پاک و رستگاری دارند و خود را از هر گونه گناه و آلودی دور می دارند در هنگام قرائت قرآن پاداش های فراوانی نصیب شان می شود.
وی با اشاره به فرموده پیغمبر(ص) افزود: پیامبراکرم(ص) می فرمایند: هرکس برای رضای خدا و آگاهی عمیق در دین، قرآن بخواند، ثواب ملائکه و انبیا و رسولان را خواهد داشت.
سلطانی قرآن کریم را کتاب انسان سازی دانست و تاکید کرد: قرآن کریم، کتاب انسان سازى است و هدف آن، هدایت انسان به سوى کمال و برآوردن نیازهاى بشر در این مسیر است. این هدف، به طور عمده در چند محور نظیر: اعتقادات، اخلاقیات و احکام، پى ریزى شده است; بنابراین، قرآن، کتاب کیهان شناسى، زیست شناسى، طبابت و ... نیست، بلکه شأنش بالاتر از این معنا است و اگر دیده مى شود که گاه از مسائل علمى نیز در قرآن ذکرى به میان آمده، به دلیل مسائل دیگر است.

انتهای پیام

captcha