گفتمان‌سازی امر به معروف در جامعه ترویج یابد
کد خبر: 3716592
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸

گفتمان‌سازی امر به معروف در جامعه ترویج یابد

گروه اجتماعی - معاون فرهنگی و پژوهشی ستاد امر به معروف و نهی از منکر سمنان با بیان اینکه فریضه امر به معروف با توجه به اهمیت و جایگاهی که در نظارت عمومی دارد نباید مورد غفلت قرار گیرد گفت: باید از طریق گفت و گو و گفتمان سازی این فریضه الهی در جامعه توسعه و ترویج یابد.

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان محمدرضا سوقندی، معاون فرهنگی و پژوهشی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان امروز 1 خرداد در نشست هم اندیشی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر در موسسه دینی فرهنگی فاطمیه سمنان اظهر کرد: امر به معروف و نهی از منکر بر قدرت معنوی، فکری و اندیشه استوار است و طراح آن نیز دین مبین اسلام است.

وی با بیان اینکه این فریضه با توجه به اهمیت و جایگاهی که در نظارت عمومی دارد نباید مورد غفلت قرار گیرد ادامه داد: باید از طریق گفت و گو و گفتمان سازی این فریضه الهی در جامعه توسعه و ترویج یابد.

سوقندی با تاکید بر اینکه بنای امر به معروف و نهی از منکر بر تاثیر در افکار جامعه و حالت اقناعی دارد  اذعان کرد: مخاطب امر به معروف و نهی از منکر افکار و اندیشه است.

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان با تبیین اهمیت گفت و گو و گفتمان و تفاوت های آن، ایجاد گفتمان سازی را در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر ضروری خواند و خواستار تلاش و مشارکت اندیشه ورزان و تاثیرگذاران جامعه در این عرصه شد.

سوقندی متذکر شد: اگر امروز در جامعه مشاهده می کنیم که در بخش های مختلف با مشکلاتی مواجه هستیم به خاطر این است که به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کم توجهی و در مواردی آن را تعطیل کرده ایم.

به گفته وی؛ باید از ظرفیت های فکری، علمی و آموزشی بهره گرفت و امر به معروف و نهی از منکر را به یک جریان فکری در جامعه تبدیل کرد.

گفتنی است در این نشست شرکت کنندگان با بیان دیدگاهها و نظرات خود در خصوص چگونگی اجرای این فریضه، سوالاتی را نیز مطرح کردند. انتهای پیام

captcha