نمایش آثار نسخ و ثلث کاتبان دارالکتابة
کد خبر: 3716608
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹

نمایش آثار نسخ و ثلث کاتبان دارالکتابة

گروه ادب ــ دارالکتابة مرکز طبع و نشر قرآن در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به نمایش آثار یک ساله کاتبان ثلث و نسخ‌نویس خود پرداخته است.

نمایش آثار نسخ و ثلث کاتبان دارالکتابه

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ دارالکتابة مرکز طبع و نشر قرآن طی هر سنوات گذشته امسال نیز با غرفه‌ای مستقل در بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم  حضور یافته است که مراجعه‌کنندگان بظه این رویداد معنوی را با فعالیت‌های این مرکز آشنا می‌کند.

خوشنویسی و کتابت قرآن، همچنین رشد این هنر قرآنی در جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تاسیس دارالکتابه که فعالیت خود را از سال 90 آغاز کرده و روند صعودی داشته است،‌ موضوع این مرکز در نمایشگاه قرآن است.

این مرکز طی هر شب شاهد حضور یکی از اساتید کاتب و مذهّب است که علاقه‌مندان می‌توانند از حضور آنان در این نمایشگاه بهره بگیرند. تعداد تابلوهای ارائه شده در این غرفه،‌ 14 اثر است. این تابلوها توسط نسخ‌ و ثلث‌نویسان دارالکتابه طی یک سال اخیر تولید شده است.

آیات مختلفی در قالب این تابلوها عرضه شده است که دعای 54 صحیفه سجادیه توسط یوسفی،‌ کتابت سوره تغابن در یک تابلو توسط بازیار و صلوات شعبانیه به خط ثلث با قلم ایرانی از جمله این تابلوهاست.

انتهای پیام

captcha