توجه به نیاز محرومین در حوزه سلامت/تولیدکنندگان به شخصیت حقوقی امداد تبدیل شوند
کد خبر: 3716612
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷

توجه به نیاز محرومین در حوزه سلامت/تولیدکنندگان به شخصیت حقوقی امداد تبدیل شوند

گروه اجتماعی - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با توجه به نیاز محرومین در حوزه سلامت، افزود: در این راستا صنایعی که در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند و تمامی کارخانجاتی که تولید مواد غذایی دارند، می‌توانند با کمیته امداد همکاری داشته باشند.

به گزارش ایکنا از خراسان‌ جنوبی، علی‌محمد ذوالفقاری، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور امروز یکم خرداد، در جمع خبرنگاران در خراسان جنوبی، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان یکی از وظایف ذاتی خود رسیدگی به امور محرومین و محرومین زدایی را برعهده دارد.

وی افزود: کمیته امداد برای انجام ماموریت‌های خود نیازمند آن است که از انفاق مردم در مسیر محرومیت زدایی استفاده کند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه حدود 800 هزار حامی در طرح اکرام و محسنین در کشور فعالیت دارند، افزود: سال گذشته کمیته امداد توانست حدود 2 هزار و 130 میلیارد تومان مشارکت خیرین را داشته باشد و در اختیار نیازمندان قرار دهد.

وی ادامه داد: کمیته امداد معتقد است مشارکت مردم صرفا نقدی نیست و مردم می‌توانند در حوزه غیر نقدی نیز خدمات خود را در اختیار کمیته امداد قرار دهند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور اظهار کرد: هر فردی در جامعه می‌تواند متناسب با توانمندی‌های خود در راستای محرومیت‌زدایی مشارکت داشته باشد.

ذوالفقاری با بیان اینکه کمیته امداد در بین نیازمندان شش نیاز پایه را مشخص کرده است، تصریح کرد: یکی از نیازهای اساسی نیازمندان، نیاز به مسکن است.

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای محرومین، اشتغال است، اظهار کرد: نیاز دیگر نیازمندان، نیاز به جهیزیه است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور ادامه داد: سالانه دختران و پسرانی در شرف ازدواج وجود دارند که کمیته امداد برای تهیه جهیزیه می تواند به آنان کمک کند که در همین راستا کمیته امداد با تمامی تولیدکنندگان لوازم خانگی باید همکاری کند.

ذوالفقاری با بیان اینکه نیاز دیگر نیازمندان، نیاز به آموزش است، تصریح کرد: در راستای این نیاز، آموزشگاه‌ها می‌توانند با کمیته امداد همکاری کنند.

توجه به نیاز محرومین در حوزه سلامت

وی ادامه داد: نیاز دیگر محرومین نیاز در حوزه سلامت است که در این راستا صنایعی که در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند و تمامی کارخانجاتی که تولید مواد غذایی دارند، می‌توانند با کمیته امداد همکاری داشته باشند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به اینکه امروزه، کمیته امداد در صدد است با بکارگیری تمامی فن اقتصاد ایران برای تامین نیاز نیازمندان ارتباط برقرار کند.

ذوالفقاری بیان کرد: در بین حامیانی که داریم بخش عمده‌ای از خیرین، خیرین حقیقی هستند که کمیته امداد در صدد است تولیدکنندگان و صنعتگران به شخصیت حقوقی امداد تبدیل شوند.

وی با اشاره به همکاری کمیته امداد با مراکز خیریه، تصریح کرد:‌ کمیته امداد با مراکز خیریه در سرفصل جذب کمک‌های مردمی سرفصل‌های مشترک دارند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه در سرفصل خدمات رسانی به نیازمندان نیز با مراکز خیریه‌ سرفصل مشترک داریم، افزود: کمیته امداد با بسیاری از مراکز خیریه مددجوی مشترک نیز دارد.

ذوالفقاری بیان کرد: کمیته امداد به دنبال این است که جمع آوری کمک‌های مردمی اطمینان آور باشد و در اولین فرصت به مبلغ خیرین دسترسی پیدا  کند.

وی اظهار کرد: امروز کمیته امداد به دنبال این است که با ایجاد اپلیکشن‌ها و نرم افزارها سرعت رسیدن کمک‌ها به نیازمندان را به حداقل زمان ممکن برساند.

وی با بیان اینکه علاوه بر این نرم افزارها نسبت به صندوق‌های صدقات، امنیت بالاتری دارند، افزود: حرکت کمیته امداد به سمت استفاده از نرم افزارها و اپلیکشن‌ها در تخلیه صدقات و جذب کمک‌های مردمی است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به اینکه مشترکین صندوق‌های صدقات خانواده محور است اما در نرم افزارها فرد محور است، تصریح کرد: این امر باعث توسعه مشترکین در ماه مبارک رمضان خواهد شد.

ذوالفقاری از وجود 7.5 میلیون مشترک صندوق صدقات در کشور خبر داد و گفت: مسیر حرکت کمیته امداد توسعه مشترکین در بستر اینترنت و تلفن همراه خواهد بود که این امر امنیت بالا و کاهش هزینه تجهیزات و عدم نیاز به سرمایه گذاری سنگین را دربرخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد به دنبال این است که جذب کمک‌های مردمی هدفمند باشد و منجر به کاهش فقر شود، افزود: افزایش اطلاعات خیرین از دیگر اهداف کمیته امداد است که بخشی از آن از طریق رسانه‌ها است.

وی بیان کرد: نکته دیگر هدفمندکردن نذر است، چرا که نذورات زیادی داریم که بعضا استفاده می‌شود اما مستحق واقعی به آن دسترسی ندارد.

جمع آوری بیش از 300 میلیارد تومان صدقه در سال گذشته

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه سال گذشته بیش از 300 میلیارد تومان صدقه جمع آوری شد، خاطرنشان کرد: همچنین سال گذشته حدود 370 میلیارد تومان زکات  و 550 میلیارد تومان در بحث ایتام جمع آوری شد.

ذوالفقاری با اشاره به مشارکت مردم در طرح‌های مختلف، اظهار کرد: سال گذشته مردم دو هزار و 130 میلیارد تومان مشارکت داشتند که امسال برنامه ریزی کمیته امداد به گونه‌ای پ است که بتواند دو هزار و 300 میلیارد تومان جذب منابع داشته باشد.

وی ادامه داد: کمیته امداد طرح‌های مشترکی با خیریه‌ها می‌تواند داشته باشد که یکی از آن‌ها بحث مسکن است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد آمادگی دارد در هر جایی که امکان مشارکت خیران وجود داشته باشد حضور پیدا کند، از رسانه‌ها خواست تا در راستای ترویج فرهنگ انفاق و صدقات فعالیت کنند.

انتهای پیام

captcha