«جوانه‌های معرفت»؛ میزبان کودکان در حرم رضوی
کد خبر: 3716625
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶

«جوانه‌های معرفت»؛ میزبان کودکان در حرم رضوی

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‎ «جوانه‎های معرفت» ویژه کودکان زیر 10 سال هر روز در حرم رضوی برگزار می‎شود.

 

روزانه چهار نوبت برنامه «جوانه‌های معرفت» در حرم رضوی برگزار می‌شودبه گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی حسن‏‌زاده، رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی با بیان اینکه برنامه جوانه‌های معرفت برای ایام ماه مبارک رمضان ویژه کودکان چهار تا ۱۰ ساله برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: این حلقه‌ها با ارائه مفاهیم دینی و در قالب‌های هنری در رواق‌های حضرت معصومه(س) و دارالحجه حرم رضوی تشکیل می‌شود.
وی با اشاره به مخاطبان این برنامه که کودکان چهار تا هفت سال و نیز هفت تا ۱۰ سال هستند، افزود: ارائه موضوعاتی از جمله آداب زیارت، ارائه مفاهیم سوره‌ها و نیایش در قالب‌های قصه، کاردستی و نقاشی به کودکان از جمله مواردی است که در کارگاه‌های جوانه‌های معرفت مورد توجه قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام حسن‌‏زاده با اعلام ساعت‌های برگزاری برنامه جوانه‌های معرفت، عنوان کرد: این برنامه کودکانه در بازه‌های زمانی ۱۰ تا ۱۱:۳۰، ۱۶:۳۰ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۱:۳۰ به‌مدت ۱۶ روز در حرم رضوی برگزار می‌شود.
وی درباره تشکیل این حلقه‌های آموزشی و کارگاه‌های سرگرمی برای کودکان، گفت: مربیان مهدالرضا آستان قدس رضوی با ارائه موضوعات مورد نظر در این حلقه‌ها با جوایزی از جمله کتاب نماز، مجموعه‌های محمدامین، نورالهدی کودک و نورالهدی نوجوانان از حاضران در جلسه پذیرایی می‌کنند.
این کارشناس مسئول عنوان کرد: غالبا برنامه‌‏های جوانه‌های معرفت در کنار برنامه‌‏های اصلی مثل سخنرانی، حلقه معرفت و کارگاه مشاوره گروهی برگزار می‏‌شود تا مادران بتوانند فرزندان خود را به مربیان جوانه‌‏های معرفت بسپارند و از جلسات فرهنگی بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: این برنامه‌‏ها تا ساعت 16:30 برگزار می‌‏شود و از ساعت 18 به بعد پایگاه آداب ‏زیارت و ایستگاه‌های فرهنگی تا ساعت 24 در شب‏‌های ماه مبارک رمضان میزبان زائران خردسال، نوجوان و والدین است.

نیره ادیبی

انتهای پیام

captcha