جزءنویسی قرآن با استفاده از پودر طلا در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3716632
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰

جزءنویسی قرآن با استفاده از پودر طلا در نمایشگاه قرآن

گروه هنر ــ علیرضا بهدانی؛ هنرمند خوشنویس از امشب در نمایشگاه قرآن مشهد اقدام به خوشنویسی قرآن با استفاده از پودر طلا خواهد کرد.

جزءنویسی قرآن با استفاده از پودر طلا در نمایشگاه قرآن مشهد

علیرضا بهدانی، خوشنویس قرآنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: از امشب به مدت 10 شب در ایام ماه رمضان نمایشگاه قرآن کریم در مشهد مقدس برپا خواهد شد و من با حضور در این نمایشگاه به کتابت قرآن با استفاده از خط نسخ می‌پردازم.

وی ادامه داد: از آنجا که مدت زمان برپایی این نمایشگاه محدود به چند شب است و در نتیجه قادر نخواهم بود یک دور کل قرآن را خوشنویسی کنم و این دور کتابت و خوشنویسی قرآن به جزءنویسی خلاصه خواهد شد.

بهدانی تصریح کرد: البته در کتابت و خوشنویسی که از امشب در نمایشگاه قرآن مشهد آن را به انجام خواهم رساند از شیوه گذشته خود در نگارش قرآن استفاده خواهم کرد یعنی این قرآن را با استفاده از چسب مخصوص و پودر طلا به انجام خواهم رساند.

این خوشنویس در ادامه گفت: در این شیوه کتابت چسب را با پودر طلا مخلوط و با استفاده از قلم نی  آن را روی صفحه کاغذ خوشنویسی می‌کنیم و با یک مهره فلزی روی خطوط نوشته شده و خشک شده را اصطلاحاً مُهره‌کشی می‌کنیم تا زوائد از روی صفحه کاغذ پاک شود.

وی در پایان گفت: بارها از این شیوه در کتابت کل قرآن استفاده کردم که یکی از آنها را تقدیم آستان قدس رضوی کردم و تصور می‌کنم اجرای زنده چنین خوشنویسی در نمایشگاه قرآن مشهد موجب جذب بیشتری بازدیدکنندگان به این نمایشگاه شود.

انتهای پیام

captcha