نقش آموزش‌وپرورش در توسعه منابع انسانی/ آموزش‌های مهارت‌محور جدی گرفته شود
کد خبر: 3716699
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
طیبی عنوان کرد:

نقش آموزش‌وپرورش در توسعه منابع انسانی/ آموزش‌های مهارت‌محور جدی گرفته شود

گروه دانشگاه ــ رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه آموزش و پرورش بزرگترین نقش را در توسعه منابع انسانی دارد، عنوان کرد: در دنیا انسان توسعه‌یافته را منبع ایجاد ثروت می‌دانند، لزوم توجه به آموزش‌های مهارت‌محور در آموزش‌ها مهم است.

نقش آموزش‌وپرورش در توسعه منابع انسانی/ آموزش‌های مهارت‌محور جدی گرفته شود
 
به گزارش ایکنا، حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی، امروز سه‌شنبه، یکم خردادماه جاری در آیین رونمایی از برنامه نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با اشاره به اهمیت نظام تعلیم و تربیت، اظهار کرد: عوامل اساسی پیشرفت هر کشور ابتدا توسعه آموزشی و سپس توسعه علمی و فناورانه و توسعه فرهنگی است.

وی افزود: انسانی که واجد همه خصیصه‌های خوب اخلاقی باشد، علم را محترم بشمارد، کار و تلاش را اصل بداند و رعایت قانون را محترم بشمارد، انسانی توسعه‌یافته است. اگر این انسان را تربیت کردیم، توسعه فرهنگی و علمی و فناورانه هم به دنبال آن اتفاق می‌افتد و کشور به اهداف پیشرفت خود می‌رسد.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه در این میان بزرگترین نقش را آموزش و پرورش دارد، اظهار کرد: امروز در دنیا منابع طبیعی را ثروت نمی‌دانند، بلکه انسان توسعه یافته را منبع ایجاد ثروت می‌دانند. لزوم توجه به آموزش‌های مهارت‌محور در آموزش‌ها مهم است.

طیبی ادامه داد: در جهاد دانشگاهی به عنوان دانش‌آموختگان آموزش و پرورش در دهه ۵۰ سعی کردیم گوشه‌ای از آموزش‌هایی را که به ما داده شده است، به اجرا بگذاریم و بگوییم توان انجام امور فناورانه و کار‌های فرهنگی در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی توسعه آموزش‌های تخصصی مهارت محور را نیز دنبال می‌کند، گفت: هفته گذشته کارخانه تولید سلول‌های بنیادی افتتاح شد. این حرکت در مرز علم و تبدیل آن به فناوری و سپس تجاری‌سازی با استاندارد‌های بین‌المللی نشان داد توان انجام کار‌های بزرگ را داریم و انسان توسعه یافته می‌تواند کار را به نتیجه برساند.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به توانمندی‌های جهاد دانشگاهی و تجربه آموزش‌های خوب در سطح کشور، عنوان کرد: در راستای ارتقای صلاحیت‌های شغلی با سازمان امور استخدامی همکاری داریم که با آموزش و پرورش هم شروع شده و سعی می‌کنیم به بهترین نحو انجامش دهیم؛ زیرا یک الگوسازی موفق خواهد بود برای دستگاهی که بیشترین نقش را در توسعه منابع انسانی دارد و امید است منشا الگوسازی‌های بزرگ‌تر در دیگر حوزه‌ها شود.
در این مراسم همچنین مدیرکل نیازسنجی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه این پروژه هشت ماه است از سوی مجموعه جهاد دانشگاهی و مرکز منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌شود، گفت: ۳۰ نفر از متخصصان این حوزه از دانشگاه علم و فرهنگ و پژوهشکده‌های جهاد نزدیک به ۳۰ جلسه کارشناسی و حدود ۵ هزار ساعت فعالیت برای طراحی مدل شایستگی مدیران مدارس آموزش و پرورش را برگزار کرده‌اند.

وی گفت: جهاد دانشگاهی سالیان زیادی است که در حوزه آموزش‌های بدو استخدام با رویکرد مدل شایستگی شغلی فعالیت می‌کند و سالانه یک میلیون نفر از امکانات جهاد دانشگاهی در بیش از ۱۵۰ مرکز استفاده و آموزش‌های تخصصی دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: ما آماده بودیم این تجربیات را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم تا رسالت خود را به عنوان یک مرکز علمی به محور توسعه منابع انسانی کشور ادا کنیم. عوامل توسعه کشور‌ها در هزاره سوم، منابع انسانی هستند و زیربنای تولید یک انسان توانمند ثروت آفرین در آموزش و پرورش گذاشته می‌شود و در آموزش عالی تکمیل می‌شود.

یادآور می‌شود این سامانه قرار است از امروز در ۳ مرکز استان رسما کار خود را آغاز کند.

انتهای پیام
captcha