احیای انجمن اهل قلم لرستان
کد خبر: 3716743
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
بسطامی خبرداد:

احیای انجمن اهل قلم لرستان

گروه فرهنگی ـ معاون ارشاد لرستان از احیا و راه‌اندازی انجمن اهل قلم استان پس‌ از یک تعطیلی طولانی مدت، در آینده نزدیک، خبر داد.

احیای انجمن اهل قلم لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، شیرزاد بسطامی، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان امروز سه‌شنبه، یکم خردادماه در جمع خبرنگاران، از احیا و راه‌اندازی انجمن اهل قلم استان خبرداد و گفت: این انجمن در گذشته با نام اهل قلم در مرکز استان فعال بود که بنا بر دلایل نامعلوم سیاسی از فعالیت آن جلوگیری شد .
وی افزود: در راستای سیاست‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنا بر درخواست‌های متعدد فعالان این حوزه، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نسبت به احیاء و راه اندازی مجدد این انجمن با عنوان انجمن قلم اقدام نموده و پس‌از برگزاری جلسات مقدماتی با هیات مؤسس و تدوین اساسنامه، مقرر شد با تشکیل مجمع عمومی و برگزاری انتخابات، فعالیت خود را مجدداً از سر بگیرد.
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: بر همین اساس، انجمن قلم لرستان با اهداف هم‌کناری «اصحاب قلم لرستان»، در جهت هم‌دلی و هم‌اندیشی بیشتر، ایجاد زمینه‌ مناسب برای احراز نقش فعال‌تر «اصحاب قلم لرستان»، در جامعه، و حضور مثبت‌تر آنان در روند رشد و پویایی فرهنگی استان، دفاع از آزادیِ بیان و اندیشه در آفرینش، تولید و انتشار آثار ادبی، هنری و فکری، در محدوده‌ی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تلاش برای رونق‌بخشی، اعتلا و غنای هرچه بیشتر آثار ادبی، هنری و پژوهشی؛ از طریق تبادل تجارب و نظریات اعضا، برقراری ارتباط با مراکز هنری و فرهنگی داخلی و خارجی، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آزاد فرهنگی- هنری و انتشار جزوه‌ها و کتاب‌های آموزشی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
بسطامی اضافه کرد: این انجمن با اخذ مجوز لازم از مراجع ذی‌‌صلاح، اقدام به معرفی چهره راستین ادبیات، هنر و آفرینش‌های فکری، به جامعه‌ی فرهنگی ، دفاع از حقوق مادی و معنوی «اصحاب قلم لرستان»، ترویج، توسعه و تعمیق فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در استان لرستان، برگزاری یادواره‌، جشنواره‌، گردهمایی‌، کارگاه‌‌های آموزشی و ... و ارائه‌ی خدمات فکری و مشاوره‌ای به مؤسسات و سازمان‌های علمی و فرهنگی، هنری را از دیگر فعالیت‌های ایم انجمن پس از راه‌اندازی مجدد بیان کرد.

انتهای پیام

captcha