ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای تقویت معنویت در جامعه است
کد خبر: 3716751
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶

ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای تقویت معنویت در جامعه است

گروه اجتماعی- مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان بر تقویت برنامه های قرآنی در ماه مبارک رمضان تاکید کرد وگفت: ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای تقویت معنویت در جامعه است.

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از خبرگزاری شبستان حجت الاسلام محمدرضا حدادیان، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان امروز 1 خرداد اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در ماه مبارک رمضان برنامه‌های متنوعی برای عموم مردم و اعضای خود پیش‌بینی کرده‌اند.

حدادیان برگزاری محافل انس با قرآن، جزء خوانی، طرح تفسیر کوتاه، جلسات سنتی قرآن، اجرای طرح تلاوت نور از جمله برنامه های پیش بینی شده در کانون های مساجد درماه مبارک رمضان عنوان کرد و افزود: ترویج معارف دینی و قرآنی، جذب هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان و جوانان به سه رکن مسجد، نماز و قرآن و استفاده بهینه از ظرفیت مساجد از اهداف برنامه‌های پیش‌بینی‌شده توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با تأکید بر تقویت برنامه های قرآنی در ماه مبارک رمضان، افزود: برای تقویت برنامه های قرآنی باید هدف و چشم انداز تعیین شود.

وی با بیان اینکه تلاش کانون‌های مساجد استان سمنان اشاعه فرهنگ قرآن‌خوانی و پاسداشت این کتاب الهی به‌خصوص در بین جوانان است اضافه کرد: هر آنچه در جامعه ما وجود دارد از برکت قرآن کریم است.

حدادیان با بیان اینکه برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی و حضور بیشتر مردم در مسجد برگزار می‌شود ادامه داد: قرآن، کتاب الهی و وسیله نجاتی است که از طرف خداوند برای هدایت و تکامل انسان‌ها نازل شده و با عمل کردن به دستورات آن رستگار و سعادتمند شویم.

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان افزود: ماه رمضان سفره گسترده الطاف و رحمت‌هاي الهي است، انسان‌ها در اين ماه مهمان معمولي نيستند بلكه مهمان‌هايي هستند كه مورد فضل خداوند قرار مي‌گيرد.

 وی با اشاره به فضايل ماه رمضان افزود: در روزه ماه رمضان تمام آثار برکات و رحمت الهی وجود دارد، ولی ماندگارترین و مهم ترین مسئله به دست آوردن تقوای الهی است، همان طور که در خطبه آخر رسول خدا، آخرین جمعه ماه شعبان پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) آمده است که ای مردم ماه رمضان ماه خدا است که خداوند عنایت خاصی نسبت به این ماه دارد.

 به گفته حدادیان فلسفه گرسنگی در این ماه به معنی نخوردن غذا نیست بلکه ادراک و فهم گرسنگی است و اینکه باید برای زیستن در جامعه انسانی دردهای این چنینی را لمس کرد.

 وی با اشاره به بركات بي‌شمار ماه مبارك رمضان اظهار امیدواری کرد: همه مردم مسلمان نهايت استفاده از اين ماه پر از خير و بركات را از درگاه الهي ببرند. انتهای پیام

captcha