کادر پزشکی اعزامی به اربعین افزایش نمی‌یابد/ آغاز ساخت 3 درمانگاه
کد خبر: 3716768
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷
مرعشی عنوان کرد:

کادر پزشکی اعزامی به اربعین افزایش نمی‌یابد/ آغاز ساخت 3 درمانگاه

گروه سلامت ــ رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به اتمام مراحل خرید زمین برای ساخت درمانگاه در مسیر پیاده‌روی اربعین گفت: در صورت تکمیل ساخت این درمانگاه‌ها ارائه خدمات در آنها صورت می‌گیرد.

کادر پزشکی اعزامی به اربعین افزایش نمی‌یابد/ آغاز ساخت 3 درمانگاه

سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ به تشریح برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه سلامت اربعین پرداخت و اعلام کرد: برنامه‌ریزی‌ها مانند سال گذشته است، البته به احتمال قریب به یقین مرز خسروی برای تردد زائران باز خواهدشد بر همین اساس در مسیر مرز خسروی نیز ارائه خدمات کرده و آمبولانس‌هایمان را مستقر می‌کنیم.

کادر پزشکی اعزامی به اربعین افزایش نمی‌یابد

وی در پاسخ به این سؤال که بر این اساس آیا تعداد کادر پزشکی اعزامی افزایش خواهد‌ یافت؟ گفت: خیر؛ در برخی از مناطق تعداد نیروها را کم‌تر کرده‌ایم. البته تعداد مراکز بین‌راهی نجف تا کربلا مثل سال گذشته است، در کربلا نیز تعدادی از مراکز را اضافه در عوض در نجف تعدادی از مراکز را کم کرده‌‌ایم. این اقدام بر اساس تجربه سال گذشته بود که مراکز در نجف نزدیک به هم بودند و امکانات چند مرکز نیز از نظر اسکان کادر درمان مناسب نبود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت افزود: امسال در صحن حضرت زهرا(س) به دلیل کثرت زائران دو درمانگاه همزمان برپا می‌شود؛ سطح کیفی خدمات هم مانند سال گذشته خواهدبود.

وی در پاسخ به این سؤال که پزشکان و پرستاران سایر کشورها درخواستی برای همکاری در اربعین دارند؟ گفت: ما به اندازه کافی نیرو داریم و مشتاقانی که حاضر هستند در داخل کشور با تیم‌های ما همکاری کنند آنقدر زیاد هستند که نیازی به استفاده از نیروهای پزشکی سایر کشورها نیست. البته نشست‌هایی با متقاضیان سایر کشورها داشتیم اما نیازی نمی‌بینیم.

مرعشی در پاسخ به این سؤال که ساخت درمانگاه‌های ثابت در مسیر نجف به کربلا در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ گفت: زمین‌ها انتخاب و قراردادهای خرید زمین‌ها نوشته شده و خرید زمین‌ها طی هفته‌های اخیر انجام می‌شود.

وی اعلام کرد: اگر امسال ساخت سه درمانگاه مد نظر انجام شد خدمات در درمانگاه‌ها و در صورتی که ساخت درمانگاه‌ها تمام نشده باشد در زمین‌های انتخاب شده کانکس‌های مناسبی ارائه خدمات خواهند داشت. درمانگاه آستانه حضرت معصومه(س) و یک درمانگاه خیریه در عمود 1092 نیز مانند سال گذشته فعال خواهند بود.

 انتهای پیام

captcha