هدف اصلی جشنواره گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س)، شناسایی استعدادهاست
کد خبر: 3716783
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
حجت‌الاسلام شفیعی:

هدف اصلی جشنواره گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س)، شناسایی استعدادهاست

گروه فعالیت های قرآنی – دبیر استانی جشنواره گفت: ایجاد نشاط معنوی، پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت خانواده‌ها و صحت قرائت نماز از اهداف جشنواره گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) است. همچنین شناسایی استعدادها مهمترین هدف این جشنواره است.

هدف اصلی جشنواره گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س)، شناسایی استعدادهاستبه گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمد رضا شفیعی، دبیر استانی پنجمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) امروز، اول خرداد‌ماه در اولین جلسه هماهنگی پنجمین دوره این جشنواره قرآنی که در فرمانداری اراک برگزار شد، گفت: این جشنواره از سال 93 در شهرستان محلات شروع به کار کرد و تا سال 96 در تمامی شهرستان‌های استان به جز اراک برگزار شده است.
وی تصریح کرد: امسال برای اولین بار تمام شهرستان‌ها در جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) شرکت دارند که امید است این طرح به عنوان طرح ملی و ابتکاری از استان به سایر استان‌ها معرفی شود. یکی از اهداف جشنواره ایجاد فضای قرآنی در جامعه است، همه دستگاه‌ها درتلاشند برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان قدمی بردارند اما برنامه‌ها بیشتر حول محور هنر، ورزش و فرهنگ متمرکز می‌شود.
شفیعی با اشاره به اینکه غنی‌سازی اوقات‌فراغت با مضامین قرآنی ابتکاری نو ویژه دانش‌آموزان 6 تا 18 سال است، ابراز کرد: جشنواره با هنر تلفیق شد تا تمام سلایق را در بر‌گیرد. همچنین شناسایی استعدادها هدف این جشنواره است. این جشنواره در سال 93 با شرکت 350 دانش‌آموز محلاتی آغاز به کار کرد که در پایان سال 96 این رقم به 7 هزار و 746 دانش‌آموز رسید و امسال نیز پیش‌بینی ما بیشتر از این ارقام است.
وی ادامه داد: در جشنواره گذشته 16 نفر از استعدادهای درخشان استان به دوره تخصصی اردوگاه سبز کرج که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد شرکت داشتند. ایجاد نشاط معنوی، پیشگیری و کاهش آسیب اجتماعی با محوریت خانواده‌ها و صحت قرائت نماز از دیگر اهداف جشنواره یاد شده است.
حجت‌الاسلام شفیعی اظهار کرد: مفاهیم از دیگر رشته‌های جشنواره قرآنی مذکور است، امسال محور این رشته سوره مبارکه«حجرات» است که در برگیرنده نکات اخلاقی می باشد. سال گذشته 4 هزار اثر هنری به جشنواره ارسال شد. در حوزه تلفیق هنر با مضامین قرآن شاهد کم‌کاری هستیم که برای جبران این کمبود همه باید تلاش کنیم.
این مقام مسئول ادامه داد: پنجمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) از هفته گذشته با حضور استاندار فعالیت خود را آغاز کرده است و ستادها با حضور فرمانداران تشکیل و دبیران انتخاب شدند. همچنین اطلاع‌رسانی و ثبت‌نام در مدارس و مؤسسات در حال انجام است. امسال شهرهای ساروق، داوودآباد و کارچان قابلیت دارند قوی ظاهر شوند که خوشبختانه سهم روستاییان در جشنواره حفظ شده است.
وی اضافه کرد: از اول تیر‌ماه سال جاری تا 15مرداد کلاس‌های آموزشی برای افراد علاقمند دایر است. نیمه دوم مرداد‌ماه نیز برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی با رویکرد کاهش آسیب اجتماعی ویژه والدین دانش‌آموزان برگزار می‌شود. همچنین دلیجان میزبان مرحله استانی است. این جشنواره با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی،خیرین، مردم و شهرداری‌ها برگزار می‌شود.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha