امام معصوم تنها رهگذر عبودیت و بندگی است
کد خبر: 3716794
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
حجت‌الاسلام‌ مؤمنی:

امام معصوم تنها رهگذر عبودیت و بندگی است

کانون خبرنگاران نبأ ــ سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) در توصیف اصول بندگی جدیت در برابر نفس را یک ضرورت توصیف کرد و گفت: فقط امام معصوم رهگذر عبودیت بندگی است.

امام معصوم تنها رهگذر عبودیت و بندگی است
به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسین مؤمنی، سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) سحرگاه امروز، اول خردادماه در برنامه سحرگهان حرم که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس برگزار شد به بررسی اصول بندگی از منظر شرع مقدس اسلام پرداخت و اظهار کرد: روایات ثقلین تفسیر عبودیت و بندگی است و مؤمن فقط از روایت معصوم هویت بندگی را می‌تواند درک کند چراکه در عالم هستی فقط امام معصوم رهگذر عبودیت بندگی است.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه نباید به نفس در برابر امیال دنیوی و شهوات مجال و فرصت داد، اظهار کرد: اگر مؤمن به نفس خود در برابر خواسته‌هایی که از وی دارد اندک مجالی بدهد دیگر نمی‌تواند این اسب سرکش را رام کرده و آن را در اختیار می‌گیرد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) ترک راحت‌طلبی و عزلت‌گزینی به معنای گوشه‌گیری معقولانه را از دیگر اصول بندگی دانست و گفت: عزلت گزیدن و گوشه‌گیری به معنای ترک نفسانیات، دنیا و گعده‌هایی است که همواره زمینه انحراف انسان را فراهم می‌کند، بر این اساس نباید عزلت‌گزینی دینی با عزلت‌گزینی به سبک صوفی‌گری اشتباه گرفته شود.

حجت‌الاسلام‌ مؤمنی با تأکید بر اینکه باید به گونه زندگی کرد که گویا فقیر الی‌الله هستیم، اظهار کرد: بندگی در محضر خالق هستی بر اساس الگوی تسلیم ممکن است و اگر تسلیم نباشد هویت بندگی مفهوم نخواهد پذیرفت.

نیره ادیبی

انتهای پیام

captcha