٩ بقعه ساوجبلاغ؛ ميزبان اجرای طرح ضيافت الهی
کد خبر: 3716805
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹

٩ بقعه ساوجبلاغ؛ ميزبان اجرای طرح ضيافت الهی

گروه فرهنگی- رئيس اداره اوقاف و امور خيريه ساوجبلاغ از اجرای طرح ضيافت الهی در ٩ بقعه اين شهرستان خبر داد.

٩ بقعه ساوجبلاغ؛ ميزبان اجرای طرح ضيافت الهی

حجت الاسلام محسن سراغی در گفت وگو با ایکنا از البرز اظهارکرد: ویژه برنامه ضیافت الهی به منظور ایجاد فضای تبلیغی ترویجی معارف قرآنی با برگزاری محافل و مجالس ترتیل و تفسیر در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.
وی هدف از اجرای این طرح را تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت معنوی ماه مبارک رمضان، تقویت باورها، اعتقادات و ایجاد فضای معنوی در جامعه به ویژه نسل جوان، ترویج و تبلیغ مفاهیم قرآنی و اجرای نیات واقفین خیراندیش دانست.
این مسئول بیان کرد: برگزاری مراسم احیای شب‌های پر‌برکت قدر که در بقاع متبرکه برگزار می‎شود از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی امسال است.
سراغی گفت:غبارروبی، عطرافشانی و آماده‌سازی فضای امامزادگان قبل از ماه مبارک رمضان، برپایی نماز جماعت در بقاع متبرکه، برگزاری مراسم سخنرانی و قرائت ادعیه و همچنین جلسات تفسیر، برگزاری محافل انس با قرآن کریم در بقاع متبركه اين شهرستان، برپایی خیمه‌های معرفت و برگزاری مراسم ترتیل خوانی قرآن‌کریم در امامزادگان را از جمله برنامه‌های مختلف این طرح است.
وی همچنین از برگزاری ویژه برنامه‌های خدیجه کبری(س) مادر امت، جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در بقاع شاخص خبر داد و يادآور شد: در اکثر بقاع متبرکه بعد از نماز مغرب و عشا افطاری ساده با مشارکت خیرین توزیع می‌شود.
انتهای پیام./

captcha