ضرورت نقش‌آفرینی جهاددانشگاهی ایلام در تدوین سند جامع اربعین و توسعه اجتماعی استان
کد خبر: 3716811
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
در دیدار رییس جهاددانشگاهی ایلام با معاون سیاسی امنیتی استاندار تاکید شد؛

ضرورت نقش‌آفرینی جهاددانشگاهی ایلام در تدوین سند جامع اربعین و توسعه اجتماعی استان

گروه اجتماعی – امروز در دیدار مشترک معاون سیاسی و امنیتی استانداری و رییس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام بر توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه‌ها مختلف تأکید شد.

به گزارش ایکنا از ایلام، محمد نوذری، معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام امروز در دیدار با رییس این واحد اظهار کرد: دو سند توسعه اجتماعی و اربعین در استان در حال تهیه و تدوین است و با توجه به ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی واحد ایلام انتظار می‌رود در این زمینه همکاری‌هایی صورت گیرد.
وی همچنین بر توسعه همکاری‌های مشترک با جهاد دانشگاهی تأکید و اعلام آمادگی کرد از طرح‌ها و برنامه‌های این واحد در راستای توسعه استان و ارایه خدمات مطلوب به مردم این منطقه حمایت لازم انجام شود.
سید غلامرضا حسینی، رییس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام نیز در این دیدار با اشاره به توانمندی‌های این نهاد در کشور اظهار کرد: جهاد دانشگاهی، زنجیره‌ای از دانش و مهارت است که باید از این ظرفیت برای رفع بسیاری از خلأهای موجود در زمینه‌های مختلف استفاده کرد.
وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی با تفکر، مدیریت جهادی و روحیه انقلابی فعالیت‌های بی‌نظیری در کشور انجام داده است، گفت: فعالیت این نهاد با چنین ویژگی‌هایی باعث شده با کمترین هزینه کارهای بسیار خوبی در عرصه‌های مختلف با ارزش‌آفرینی زیاد در سطح کشور اجرا شود.
عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی به ظرفیت‌های این نهاد در عرصه پزشکی نظیر پژوهشکده رویان اشاره کرد و افزود: ایجاد بانک سلول‌های بنیادی، درمان ناباروری، معالجه سرطان سینه و دیگر فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و آزمایشگاهی از جمله اقدامات این نهاد در عرصه پزشکی کشور است.
حسینی به دیگر عرصه‌های فعالیتی از قبیل صنایع دفاعی، نفت و گاز اشاره کرد و گفت: اگر سازمانها و دیگر مجموعه‌ها به این پشتوانه علمی متصل شوند زمینه بسیار خوبی برای اجرای کارهایی بی‌نظیر در عرصه‌های مختلف کشور ایجاد خواهد شد.
رییس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام به ظرفیت‌های موجود در استان اشاره کرد و گفت: علیرغم وجود ظرفیت‌های ارزشمند در راستای توسعه اقتصادی استان، بهره‌برداری مناسبی از این فرصت‌ها صورت نمی‌گیرد و جهاد دانشگاهی این آمادگی را دارد با اجرای طرحی مطالعاتی با موضوع "بررسی موانع اجتماعی در توسعه اقتصادی استان" زمینه برنامه‌ریزی برای رفع موانع موجود را فراهم سازد.
وی با اشاره به قرارگیری استان در مسیر زوار عتبات عالیات، گفت: با توجه به موقعیت ویژه استان ایلام، ایام اربعین در ابعاد مختلف قابل بحث و بررسی است و فرصتی بسیار بکر برای توسعه استان است.
حسینی به منویات مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌های جمعیتی و اهمیت راه‌‌اندازی مرکز درمان ناباروری در استان اشاره و بیان کرد: طبق مطالعات صورت گرفته آمار ناباروری در غرب کشور بیش از 22 درصد است، با توجه به ظرفیت‌های علمی جهاد دانشگاهی در این زمینه با حمایت مادی و معنوی مسئولان، می‌توان مرکز درمان ناباروری را برای ارایه خدمات به مردم این منطقه و حتی کشور عراق راه‌اندازی کرد.
رییس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام در ادامه این دیدار بر اهمیت اجرای فعالیت‌های مطالعاتی و پژوهشی در بحث حاشیه‌نشینی شهری اشاره کرد و گفت: این واحد آمادگی دارد در قالب یک طرح پژوهشی با مطالعه و بررسی علمی این موضوع در رفع مشکلات و ناهنجاری‌ها در این زمینه کمک نماید.
انتهای پیام
captcha