کمک مالی به موسسات فعال در برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن
کد خبر: 3716815
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴

کمک مالی به موسسات فعال در برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی -معاون قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده 3 میلیارد و 71 ملیون ریال برای کمک به مؤسسات قرآنی که در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم فعال بوده‌اند، در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام ابوالفضل یعقوبی امروز سه‌شنبه 1 خرداد در نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان اصفهان، با بیان اینکه متولی برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در چهارده دوره گذشته، شرکت بین‌المللی نمایشگاه‌های استان بوده است، اظهار کرد: مدیرکل ارشاد اصفهان، دوماه پیش پیشنهاد تشکیل شورای سیاست‌گذاری برگزاری شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت را برای افزایش سطح کیفی آن مطرح کرد که خوشبختانه با استقبال خوب سازمان‌ها و فعالان قرآنی استان مواجه شد.
وی با اشاره به مشارکت و حضور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در برگزاری پانزدهمین دوره نمایشگاه قرآن وعترت استان، افزود: این اداره‌کل با راه‌اندازی غرفه قرآن‌های خطی، کتابت قرآن توسط هنرمندان انجمن خوشنویسان، کارگاه‌های نگارگری و آثار برگزیده جشنواره نگارگری آیات و برگزاری تئاتر خیابانی در نمایشگاه امسال حضور دارد.
یعقوبی از برگزاری ویژه برنامه جشن رمضان در شهرستان‌های استان اصفهان خبرداد و ادامه داد: جشن رمضان عنوان ویژه‌برنامه‌های معاونت قرآن و عترت اداره کل ارشاد اصفهان می‌باشد که مشتمل بر برنامه‌های متنوع قرآنی است که این برنامه‌ها در ماه مبارک رمضان و در شهرستان‌های مختلف استان اصفهان برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام یعقوبی افزود: برگزاری محفل انس با قرآن، کارگاه‌های هنری، نشست تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه، تئاتر خیابانی با موضوعات دینی، شب شعر قرآنی و خوشنویسی کتابت قرآن از جمله برنامه‌های جشن رمضان است.
معاون قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در اسفندماه سال گذشته گفت: در استان اصفهان بیش از 30 هزار نفر در این آزمون شرکت کردند که به همین دلیل، اصفهان موفق به کسب رتبه اول کشوری در برگزاری این آزمون شد.
یعقوبی ادامه داد: براساس قرعه‌کشی انجام شده برای تجلیل از شرکت کنندگان در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن، بیش از 364 نفر از قرآن آموزان اصفهانی حائز رتبه و کسب جایزه شدند که در این بخش نیز استان اصفهان رنبه اول کشوری را کسب کرد.
وی اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به فعالان قرآنی و مؤسسات قرآنی که در برگزاری این آزمون مشارکت داشته‌اند، کمک های خوبی می‌شود. به‌طوری که 3 میلیارد و 71 ملیون ریال برای کمک به مؤسسات قرآنی که در آزمون فعال بوده‌اند، در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام

captcha