نقش هنر «ریزه‌نگاری» در توجه بیشتر به روزی حلال
کد خبر: 3716855
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷
یک هنرمند قرآنی عنوان کرد:

نقش هنر «ریزه‌نگاری» در توجه بیشتر به روزی حلال

گروه هنر ــ مسعود نادریان هنرمند «ریزه‌نگار» گفت: هدف از ترویج این هنر، تنها رواج یک هنر جدید نیست که به آیات قرآن مزین است، بلکه در آن اشاعه روزی حلال به عنوان اصلی مهم، مد نظر است.

مسعود نادریان هنرمند قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با بیان این‌که هنر قرآنی تنها محدود به هنرهای خاص نمی‌شود و هر روز بر دایره آن افزوده می‌شود، گفت: من نزدیک به شش سال است که کار در هنر «ریزه‌نگاری» را آغاز کرده‌ام. در این کار به روی برنج و گندم آیات و اسماء خداوند را حک می‌کنم و آن را داخل محفظه شیشه‌ای قرار داده و با مایعی که به آن شیشه می‌افزایم آن را ماندگار می‌کنم و به عنوان یک اثری هنری و تزئینی از آن بهره برده شود.

وی افزود: برای ورود به این هنر یک الزام فیزیکی نیز وجود دارد که حتما فرد علاقمند به این هنر باید آن را دارا باشد، آن‌هم بینایی قوی است که باید در این کار وجود داشته باشد، اما جز این شرط، فردی که می‌خواهد در این حوزه فعالیت کند باید صبور باشد، چون حساسیت و ظرافت آن به اندازه‌ای زیاد است که بدون صبر نمی‌توان در آن موفق بود.

این هنرمند اضافه کرد: هنر ریزه‌نگاری جدای از داشته‌های معنوی که دارد، کارآفرین نیز است، چون جدید بودن آن این امکان را به ما می‌دهد که جوانان علاقمند به کار قرآنی بتوانند در آن حوزه فعالیت کرده و برای درآمد‌زایی نیز کنند.

نادریان تاکید کرد: عده‌ای از من می‌پرسند چرا چنین کاری انجام می‌دهند و یا این‌که فایده خلق کردن اسما خدا به روی برنج با گندم چیست، اما وقتی به آنها توضیح می‌دهم که این کار یک نوع اهمیت دادن به روزی و رزق حلال است آنها نسبت به این هنر علاقمند می‌شوند، چون می‌دانند وقتی برکتی به نام خدا متبرک می‌شود قدر آنها را دانسته و آن را به رزق حرام آلوده نمی‌کنند.

این هنرمند در پایان تصریح کرد: جالب است بدانید اکثر کسانی که جذب این هنر می‌شوند، جوانان هستند، زیرا با هنری مواجه هستند که هم جدید و زیباست هم این‌که با مفاهیم قرآنی پیوند خورده است، برای همین اگر به این هنر توجه شود، فکر می‌کنم جذب مخاطب فراوان کند.

انتهای پیام

captcha