تربیت دانشجو – معلم همانند نهضت سوادآموزی در عرصه قرآنی است
کد خبر: 3716859
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴
پژمانفر در غرفه جهاددانشگاهی:

تربیت دانشجو – معلم همانند نهضت سوادآموزی در عرصه قرآنی است

گروه سیاسی ــ رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، امشب، یکم خردادماه با حضور در غرفه جهاد دانشگاهی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن، در جریان فعالیت‌های بخش‌های مختلف آن قرار گرفت.

به گزارش ایکنا، کانون خبرنگاران نبأ، اولین بخش در غرفه جهاد دانشگاهی بود که حجت‌الاسلام والمسلمین پژمانفر، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، در جریان فعالیت آن قرار گرفت.
در این بخش مطرح شد که کانون خبرنگاران نبأ، محل آموزش خبرنگار قرآنی است که برخی از آنان در ایکنا به فعالیت خود ادامه خواهند داد و برخی نیز جذب رسانه‌های دیگر خواهند شد. همچنین نشست‌های تخصصی و ظهر دلنشین نیز از سوی این مجموعه برگزار می‌شود و در هر ترم نیز حدود 50 خبرنگار قرآنی تربیت خواهند شد.
مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی، دومین بخش از این غرفه بود که پژمانفر به آن سرکشی کرد. وی در اینجا اظهار کرد: ساختن شخصیت‌هایی که بسیار به درد جامعه می‌خورند نباید قطع شود؛ به عنوان مثال شخصیت‌های شکرستان، وقتی در جامعه جا افتادند، فعالیت آنها قطع شد.
رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی همچنین در «هسته گردشگری سلام تراول» بر لزوم همکاری سازمان میراث فرهنگی با بخش گردشگری حلال مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی تأکید کرد.
پژمانفر گفت: سازمان میراث فرهنگی در حال تبدیل شدن به یک وزارتخانه است. دلیل این مسئله این است که ظرفیت‌های گردشگری ما توان غیرنفتی شدن اقتصاد کشور را دارد. گردشگری سلامت نیز یکی از مهم‌ترین این ابزارهاست.
منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس یادآور شد: از توریست آلمانی شنیده شده که گفته است بنده مایل هستم در ساحلی شنا کنم که زن و مرد از هم جدا باشند. از سوی دیگر باید اشاره کنم که مشتریان غذای حلال فقط مسلمانان نیستند بلکه بالغ بر 50 درصد مشتریان این صنعت را غیرمسلمانان تشکیل می‌دهند. بنابراین دنیا دوست دارد از دستاوردهای ما استفاده کند، فقط ما باید محکم در این راه بایستیم.
پژمانفر بعد از این بخش، در مرکز تولیدات چندرسانه‌ای قرآن کریم(مبین) حضور پیدا کرد و در جریان تولید محتوا در این بخش نیز قرار گرفت.
مرکز مشاوره سبک زندگی اسلامی، که با همکاری روانشناسان مقید و متعهد و معتقد به مبانی قرآن، مشاوره رایگان به افرادی که به این آموزش‌ها نیاز دارند، ارائه می‌دهد، بخش دیگری بود که پژمانفر در جریان فعالیت آن قرار گفت.
رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، در بازدید از مرکز آموزش‌ تخصصی علوم و فنون قرآنی، بر لزوم گسترش اقداماتی همانند طب سنتی، دوره تربیت مربی قرآن کریم، آموزش قرآن ویژه مداحان، دوره تربیت مبلغین و ..... که در این مرکز انجام می‌شود تأکید کرد.
مرکز مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم، آخرین بخش از غرفه جهاد دانشگاهی بود که پژمانفر در جریان فعالیت آن قرار گرفت. این بخش دارای سه گروه شامل قرآن و تربیت، قرآن و سلامت و قرآن و مسائل اجتماعی است. پژمانفر در این بخش از زحمات صورت گرفته برای انتشار مجله پژوهش‌های میان‌رشته‌ای قرآن کریم و برگزاری همایش «قرآن و سلامت» تقدیر کرد.
رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، ضمن آشنایی با طرح دانشجو - ‌معلم قرآن کریم و تربیت حدود 1000 نفر در این مرکز اظهار کرد: فعالیت شما همانند نهضت سوادآموزی در عرصه قرآنی است و اگر حتی یک نفر را هم آموزش دهید، ثواب بسیاری برای شما به دنبال دارد و امیدوارم همیشه موفق باشید.
یادآور می‌شود، بیست وششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن تا ۱۴ خردادماه در مصلای امام خمینی(ره) برقرار است. غرفه خبرگزاری ایکنا در شبستان اصلی، بخش رسم آیینگی(پاویون رسانه‌ها) قرار دارد.
انتهای پیام

captcha