برگزاری 14 جشن گلریزان در گیلان از 12 لغایت 28 رمضان
کد خبر: 3716866
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲
رئیس ستاد دیه گیلان خبر داد:

برگزاری 14 جشن گلریزان در گیلان از 12 لغایت 28 رمضان

گروه اجتماعی- کامران زاده از برگزاری 14 جشن گلریزان در استان خبر داد و گفت: سال گذشته 11 جشن گلریزان در گیلان برگزار و منجر به آزادی 282 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد شد.

حمید کامران زاده، رئیس ستاد دیه استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه همه ساله براساس سنتی حسنه جشن های گلریزان برای آزادی زندانیان بی بضاعت جرایم غیر عمد در ماه مبارک رمضان برگزار می شود، اظهار کرد: طی 9 سال گذشته بیش از 8 هزار و 700 نفر آزاد شده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 800 زندانی جرائم غیر عمد در سطح زندان های استان نیازمند کمک جهت آزادی از زندان می باشند، از برگزاری جشن های گلریزان در استان خبر داد و عنوان کرد: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و آغاز جشن های گلریزان، 14 جشن گلریزان در سطح استان برنامه ریزی شده است که از 12 رمضان در آستارا آغاز خواهد شد و تا 28 رمضان ادامه دارد.

برگزاری 14 جشن گلریزان در گیلان همزمان با ماه رمضان

رئیس ستاد دیه گیلان ادامه داد: در سال گذشته با توجه به برگزاری 11 جشن گلریزان در شهرستان های آستارا، تالش، صومعه سرا، رشت، رودبار، لاهیجان، رودسر، لنگرود، آستانه اشرفیه، سیاهکل و بندر انزلی خیرین و نیکوکاران استان مبلغ 14 میلیارد ریال جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد به این ستاد کمک کردند.

کامران زاده تصریح کرد: از محل کمک های خیرین تعداد 282 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد با مبلغ 922 میلیون تومان از زندان آزاد شدند.

رئیس ستاد دیه گیلان، ضمن قدردانی از خیرین و نیکوکاران استان جهت اعتماد به این ستاد، خاطرنشان کرد: امیدوارم در ماه مبارک رمضان امسال نقش خیرین پررنگ تر از سال های گذشته باشد تا زندانیان نیازمند بیشتری از زندان آزاد شوند.

وی مهمترین هنر ستاد دیه را ایجاد صلح و سازش و اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات عنوان کرد و یادآور شد: سال گذشته شاکیان که خود از خیرین بزرگ ستاد نیز محسوب می شوند، 46 درصد از حقوق مسلم خویش را گذشت کردند.

انتهای پیام

captcha