اهدا کننده عضو، آموزه‌های رمضان‌المبارک را در جامعه جاری می‌کند
کد خبر: 3716932
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

اهدا کننده عضو، آموزه‌های رمضان‌المبارک را در جامعه جاری می‌کند

گروه اجتماعی - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: احیای یک نفس احیای کل افراد جامعه است و هرکس که اعضای بدن خود را در راه رضای الهی اهدا کند، با تمرین درس انسانیت آموزه‌های ماه مبارک رمضان را در جامعه جاری می‌کند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، عصر روز گذشته در مراسم گرامیداشت روز اهدای عضو و تجلیل از احیاگران سلامت در استان گفت: احیای یک نفس احیای کل افراد جامعه است و هرکس که اعضای بدن خود را در راه رضای الهی اهدا کند، با تمرین درس انسانیت آموزه‌های ماه مبارک رمضان را در جامعه جاری می‌کند.

انسان با اهداء عضو، آموزه‌های رمضان‌المبارک را در جامعه جاری می‌کند

وی، با بیان اینکه اهداء عضو در جامعه ما نهادینه شده است، افزود: افرادی که به هر دلیلی با حادثه ای روبرو شده و دچار مرگ مغزی شده‌اند و امیدی به زندگی آنها نیست می‌توانند با وصیت قبلی و یا رضایت والدین اعضای بدن شأن نفسی دیگر را احیا کند.

امام جمعه تبریز افزود: چه سعادتی زیبایی دارند کسانی که برای احیای دیگران اعضای خود را اهدا می‌کنند و با تمرین درس انسانیت و نوع دوستی که از آموزه های ماه مبارک رمضان است آخرت خود را آباد می‌کنند.

حجت‌الاسلام آل هاشم، اظهار کرد: پیوند عضو به معنی اهدا و نجات یک زندگی است، هر کسی در هر جایگاهی برای پیوند عضو تلاش کند، به دیگران، زندگی اهدا می‌کند، خداوند فرموده است «قطعا همه‌ شما را با چیزهایی مانند ترس، گرسنگی، جان، مال و میوه‌ها آزمایش می‌کنم و بشارتی است برای استقامت کنندگان» که این آیه در مورد اهدای عضو هم صدق می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تزکیه نفس، اصلاح معایب و نواقص را از ضرورت‌های ماه مبارک رمضان دانست و گفت: رمضان، برنامه اراده و ایمان برای تسلط به شهوات نفسانی و برنامه دعا و پرستش حق است.

حجت الاسلام آل هاشم، تاکید کرد: اگر قرار باشد ماه مبارک رمضان بیاید و انسان ۳۰ روز گرسنگی، تشنگی و بی‌خوابی بکشد و هیچ تفاوتی با آخرین روز ماه شعبان نداشته باشد، این روزه به درد نمی‌خورد، از این روزه چیزی جز بستن دهان باقی نمی‌ماند، قرار است انسان ها با روزه گرفتن اصلاح شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: بستن دهان از غذای حلال برای این است که انسان در آن ۳۰ روز، تمرین بندگی کند و زبانش را از گفتار حرام، غیبت، سخن چینی، تهمت و افترا نگه دارد، چنین روزه‌ای مورد توجه خداوند متعال است، طوری روزه بگیریم که از رمضان فقط گرسنگی و تشنگی برایمان نماند.

انتهای پیام

captcha