افزایش ۳۰ درصدی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد لرستان
کد خبر: 3716949
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
محمدی‌فارسانی مطرح کرد:

افزایش ۳۰ درصدی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد لرستان

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان به شیوه‌های الکترونیکی دریافت صدقات و اتفاقات مردم توسط کمیته امداد لرستان اشاره و افزود: طی یک سال گذشته درآمد کمیته امداد لرستان از محل مشارکت‌های مردمی نسبت به مشابه سال قبل، ۳۰ درصد رشد داشته است.

افزایش ۳۰ درصدی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، جاسم محمدی‌فارسانی، مدیرکل کمیته امداد لرستان، سه‌شنبه، یکم خرداد در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در شرایط کنونی نزدیک شدن به عدالت اجتماعی و ایجاد روحیه امید در جامعه، رسالت امداد است.
وی در تشریح فعالیت‌های مجموعه امداد در ماه رمضان گفت: برای نقد منصفانه نسبت به امداد ارزش قائل هستیم و رسانه نقش مهمی جهت انجام فعالیت‌های امداد دارد.

65 هزار خانوار لرستانی تحت پوشش مجموعه امداد هستند

محمدی‌فارسانی به آمار ۶۵ هزار خانواری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد لرستان اشاره و با بیان این‌که آمار این خانوارها به ۱۵۰ هزار نفر می‌رسد، افزود: یکی از ظرفیت‌های خوبی که در استان وجود دارد کمک خیرین به مجموعه امداد است.
مدیرکل کمیته امداد لرستان گفت: سال ۹۴ درآمد ما از حوزه مشارکت‌های مردمی ۲۷ میلیارد تومان بود. در پایان سال ۹۶ درآمدی که امداد از مشارکت‌های مردمی و خیرین کسب کرد ۵۵ میلیارد تومان بود.
وی به اقبال مردم لرستان در جهت کمک به مجموعه امداد اشاره و با ذکر این مطلب که با توجه به شرایطی‌که به‌واسطه تحریم‌ها وجود دارد، خدمت مردم بی‌نظیر است، رقم درامدی کمیته امداد لرستان را از محل جمع‌آوری صدقات هشت میلیارد و پانصد میلیون تومان عنوان کرد و گفت: در سرجمع درآمدهای مجموعه امداد لرستان شاهد افزایش ۳۰ درصدی مشارکت‌های مردمی نسبت به مشابه سال قبل هستیم.
محمدی‌فارسانی با بیان این مطلب که در بخش صدقات به‌لحاظ شرعی حق نداریم در نیت مردم تغییر ایجاد شود، عنوان کرد: به‌لحاظ قانونی هم حتی درآمد صدقات دو شهرستان هم جابه‌جا نمی‌شود و آن‌چه مهم است نیت خیرین است
مدیرکل کمیته امداد لرستان به وجود ۲۲۷ هزار صندوق صدقه در سطح استان اشاره و افزود: صندوق‌های صدقات باید توسط عامل انسانی جمع شود و با توجه به رشد تکنولوژی مجموعه امداد برای جمع‌آوری صدقات و انفاقات برنامه‌هایی از جمله اپلیکیشن آپ، اپلیکیشن خاص امداد با عنوان سکه، برای واریز صدقات از طریق گوشی تلفن همراه وجود دارد کمااینکه اپلیکیشن سنا که در مراحل نهایی بوده و خاص مجموعه امداد است.
وی ماه رمضان را فرصتی برای توجه به ایتام و برطرف کردن نیازهای مادی و معنوی مددجویان در حوزه بهداشت و درمان، هزینه بالای بیماران صعب العلاج برشمرد و گفت:در سنوات گذشته سعی شد تا مسئولان و خیرین از نزدیک با مشکلات مددجویان آشنا شوند، به‌طوری‌که در ماه رمضان سال گذشته توسط ۱۳۵ مسئول از ۴۳۱ خانواده تحت پوشش کمیته امداد بازدید شد و رقمی معادل ۵۴۰ میلیون در قالب طرح مفتاح‌الجنه به آنان کمک شد.

اجرای برنامه افطارالمؤمنین توسط کمیته امداد

محمدی‌فارسانی افطارالمومنین را برنامه دیگر امداد در ماه رمضان ذکر کرد که توسط امداد خیرین و مؤسسات علمی برپا می‌شود به‌طوری‌که سال گذشته ضیافت افطاری ۱۸ هزار نفری در رمضان گذشته برپا شد و امسال هم برنامه مشارکتی ضیافت افطاری دنبال می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد لرستان طرح ایتام را ویژه افراد زیر ۱۸ سال عنوان کرد و گفت: طرح محسنین نیز خاص افرادی است که خانواده‌های آن‌ها به هر دلیلی ازجمله سالمندی بیماری‌های صعب‌العلاج و از کارافتادگی والدین توانایی تامین مخارج را ندارند به‌طوری‌که سال گذشته بیشترین جذب در طرح محسنین با آمار هفت هزار حامی در لرستان جذب شد.
وی به آمار ۲۵ هزار حامی در مجموعه امداد لرستان اشاره و با تاکید بد افزایش حامیان در ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: آخرین برنامه ماه رمضان زکات فطره است این در حالی‌است که چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل زکات فطره جمع‌آوری شد.
وی تصریح کرد: براساس قانون کمیته امداد مجری جمع‌آوری زکات فطره است، کمااینکه صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطره به‌صورت متحدالشکل در اختیار مردم قرار می‌گیرند.
محمدی‌فارسانی ادامه داد: با کمک بخشداران و دهیاران در تمام روستاهایی که نماز عیدفطر در آن‌ها اقامه شد، صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطره مستقر شد.

انتهای پیام

captcha