برگزاری جشن گلریزان همزمان با ولادت امام حسن(ع) در تبریز
کد خبر: 3716975
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶

برگزاری جشن گلریزان همزمان با ولادت امام حسن(ع) در تبریز

گروه اجتماعی- مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی، گفت: پانزدهمین همایش جشن گلریزان همزمان با ولادت امام حسن(ع) در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، رسول تقی پور، مدیر ستاد دیه استان، روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: پانزدهمین همایش جشن گلریزان همزمان با ولادت امام حسن(ع) دهم خردادماه جاری از ساعت 22 تا 24 در تالار معلم تبریز برگزار می‌شود.

برگزاری جشن گلریزان همزمان با ولادت امام حسن(ع) در تبریز

وی، اظهار کرد: سال گذشته تعداد افراد دارای جرایم غیرعمد در زندان‌های استان، ۳۶۸ نفر با مبلغ بدهی ۳۲ میلیارد تومان بود که از طریق کمک‌های مردمی از زندان استان آزاد شدند که ۷۰ درصد آنها محکومان مالی و مابقی زندانیان غیرعمد و دیه هستند.

تقی‌پور با تاکید بر این‌که در سال‌جاری تعداد زندانیان جرایم غیرعمد در زندان‌های آذربایجان‌شرقی، برابر با ۵۴۳ زندانی است، تشریح کرد: ۱۲ نفر این زندانیان محکومین دیه، ۴۰۳ نفر محکومین مالی، ۱۱۶ نفر محکومین مهریه و ۱۲ نفر نیز محکومین نفقه هستند.

وی مجموع بدهی زندانیان جرایم غیرعمد استان را ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با تامین مبلغ ۱۰ میلیارد تومان، خواهیم توانست مابقی بدهی را نیز از طریق دادخواست اعسار و تسقیط ، گذشت رضایتمندانه شکات و آورده‌ی خانواده‌ها تامین کرده و زمینه آزادی این زندانیان را فراهم کنیم.

مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که اکنون زندانی جرایم غیرعمد زن در زندان‌های استان نداریم، خاطرنشان کرد: صرفا یک زندانی جرایم غیرعمد زن در استان وجود داشت که آن هم طی جشن گلریزان مجمع زنان سرآمد تبریز، آزاد شد.

وی با اشاره به این‌که کمک‌های ستاد دیه استان به محکومین مالی دارای سوابق کیفری تعلق نمی‌گیرد، گفت: به محکومین مهریه نیز در قالب وام با کارمزد چهار درصدی کمک می‌کنیم.

تقی پور، با بیان این‌که شش میلیارد تومان وام با کارمزد چهار درصد از سوی بانک مرکزی به ستاد دیه استان تعلق می‌گیرد، افزود: در صورتی که مبلغ بدهی محکومان جرایم غیرعمد زیر پنج میلیون تومان باشد و اثبات شود که زندانی توانایی پرداخت ندارد، این بدهی را بصورت اورژانسی تامین کرده و زمینه را برای آزادی وی فراهم می‌کنیم.

انتهای پیام

captcha