باورهای دینی میان نظامی‌ها تقویت شود/ قدرت امروز ایران قابل انكار نیست
کد خبر: 3717015
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
آیت‌الله دژكام:

باورهای دینی میان نظامی‌ها تقویت شود/ قدرت امروز ایران قابل انكار نیست

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس از مجموعه عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی خواست تا باورهای دینی را در میان پرسنل و نیروهای وظیفه افزایش دهد.

باورهای دینی میان نظامی‌ها تقویت شود/ قدرت امروز ایران قابل انكار نیست

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز امروز، 2 خردادماه در دیدار با جمعی از فرماندهان ارشد ارتش در این استان از مجموعه‌ عقیدتی ـ سیاسی ارتش خواست تا معارف دینی را در اختیار پرسنل و سربازان خود قرار دهند و این باورها را در میان آنان تقویت كنند، گفت: ما به حسن تدبیر فرماندهان نظامی خود اعتماد داریم اما این باور دینی باید در سرباز هم وجود داشته باشد و امیدواریم از این جهت بیش از پیش بتوانیم موفق شویم.
وی یادآور شد: امروز قدرت ایران قابل انكار نیست اما ما باید به جایی برسیم كه ابرقدرت‌ها مجبور شوند این عظمت و قدرت را بپذیرند و بعد مسیر پیشرفت كشور به هر شكلی كه بخواهیم آسان خواهد شد.
آیت‌الله دژكام در ادامه سخنان خود ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام بهار قرآن گفت: در تاریخ اسلام اگرچه ما ماه مبارك رمضان را به عنوان ماه عبادت می‌شناسیم اما مهم‌ترین جنگ اسلامی كه همیشه اسم آن برده می‌شود، یعنی جنگ بدر در ماه رمضان رخ داد.
وی با بیان اینكه اولین پیروزی اسلام كه بسیار هم تأثیرگذار بود و تغییری در رابطه بین مسلمانان و كفار ایجاد شد، در این ماه مبارك رخ داد، افزود: خداوند متعال در باب امدادهای غیبی خودش در جنگ بدر در قرآن كریم سخن گفته است كه ملائكه را به كمك نیروهای اسلام فرستادیم و آن‌ها را نفرستادیم كه چیزی را تغییر دهند چون ملائكه هم در فرمان خدا هستند بلكه تنها برای دلخوشی شما این كار را انجام دادیم.

باورهای دینی میان نظامی‌ها تقویت شود/ قدرت امروز ایران قابل انكار نیست

پیروزی نهایی تنها از جانب خداست نه ابزار پیشرفته جنگی

آیت‌الله دژكام در عین حال این نكته را یادآور شد كه البته خداوند در آیات قرآن دستور داده است كه خود را به تمام ابزار و امكانات نظامی تجهیز كنید و بعد از آن می‌فرماید پیروزی به این ابزار وابسته نیست بلكه پیروزی از جانب خداست لذا این مسئله باید یك باور دینی باید برای ما باشد كه به محض اینكه می‌خواهیم تحلیل كنیم به سراغ ابزار و امكانات و تجهیزات نظامی نیاییم و بگوییم اگر این ادوات بود ما پیروزیم و اگر نبود آن‌ها پیروزند.
امام جمعه شیراز با بیان اینكه ما تجربه این باور ارزشمند را در جنگ نابرابر در سال‌های دفاع مقدس مشاهده كردیم، گفت: همه ما به عینه دیدیم كه آن‌ها از نظر ابزار و امكانات و تجهیزات حتی علم و تكنولوژی كه به آن‌ها می‌دادند از ما جلو بودند اما خداوند پیروزی را نصیب ما كرد.

فتح خرمشهر، مصداق اتمی از یاری خداوند بود
وی، مثال این قضیه این را فتح خرمشهر برشمرد و گفت: همه ما مشاهده كردیم كه چگونه خداوند لشكر اسلام را در آزادسازی خرمشهر پیروز كرد تا بتواند آن دشمنی كه تلاش می‌كرد تا نام اسلام را از كشور ما محو كند، شكست خورد.
آیت‌الله دژكام ادامه داد: امروز هم قضیه دقیقاً همان است گرچه ما بحمد الهی به خاطر تلاش‌های شما عزیزان از نظر ابزار و اداوت و تكنولوژی پیشرفت‌های بسیار خوبی كردیم و باید بیش از این هم كار كنیم كه پیشرفت كنیم اما دلبسته هیچكدام از این‌ها نیستیم و تنها خداست و خدا هم پیروزی، كمك و حمایت را نصیب شما خواهد كرد و امیدواریم هیچوقت صحنه رودرویی آن‌طوری پیش نیاید برای اینكه برای ملت ما بالاخره سنگین خواهد بود.
انتهای پیام

captcha