نسل جوان به نحو شایسته در جریان حماسه خرمشهر قرار گیرد
کد خبر: 3717053
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

نسل جوان به نحو شایسته در جریان حماسه خرمشهر قرار گیرد

گروه اجتماعی - مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با بیان اینکه حماسه عظیم ملی سوم خرداد، نماد اقتدار ایران اسلامی است، گفت: باید نسل جوان را به نحو شایسته در جریان حماسه بزرگ فتح غرور آفرین خرمشهر قرار داد.

به گزارش ایکنا از گیلان، ظهیری، مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حماسه عظیم ملی سوم خرداد، نماد اقتدار ایران اسلامی است و انتقال ارزش‌های آن به نسل جوان ضروری است، اظهار کرد: باید نسل جوان را به نحو شایسته در جریان حماسه بزرگ فتح غرور آفرین خرمشهر مقاوم و حماسه آفرینی‌ها و رشادت‌های فاتحان این روز قرار داد.

حماسه ملی سوم خرداد، نماد اقتدار ایران اسلامی است

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های سیمای مرکز گیلان برای گرامیداشت سوم خرداد، افزود: رونمایی از مستند «فرمانده حسین» با موضوع زندگی شهید مدافع حرم مرتضی حسین‌پور، پخش مستند گیلان در خرمشهر به مدت ۲۰ دقیقه، قدسیان، آسمانی‌ها، پخش فیلم سینمایی روز سوم، پوشش تصویری مراسم گرامیداشت آزاد سازی خرمشهر، پخش سرودها و نماهنگ‌های حماسی، حضور رزمندگان و ایثارگرانی که در فتح خرمشهر و مقاومت سی و سه روزه شرکت داشتند از جمله تمهیدات ویژه این روز در سیمای مرکز گیلان می‌باشد.

ظهیری افزود: برنامه‌های خانه مهر و مهمانی شبکه باران نیز در برنامه به این موضوع می‌پردازند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با اشاره به برنامه‌های رادیو گیلان در روز مقاومت، افزود: صدای مرکز گیلان دو مستندگیلان – خرمشهر، از سپیدرود تا اروند رود و دو نمایش گلچهره و اتوبوس، پوشش را ویژه این ایام تهیه و پخش می‌کند.

وی از پخش برنامه‌های آیینه زندگی، شهر ما، دریچه، سلام برمهدی(عج)، شبانه با موضوع سینما و تئاتر دفاع مقدس و معرفی کتاب‌های حوزه دفاع مقدس خبر داد.

ظهیری به رئوس برنامه‌های واحد خبر مرکز گیلان اشاره کرد و توضیح داد: تهیه و پخش بسته‌های خبری، گفتگوی ویژه خبری با حضور سرداران دفاع مقدس، پوشش خبری برنامه‌های سوم خرداد، تهیه گزارش‌های ویژه خبری با موضوع نقش رزمندگان گیلان در دفاع مقدس از جمله مواردی است که برای این حماسه عظیم پیش بینی شده است.

وی سوم خرداد را گنجینه‌ای از درس‌ها و تجربیات گرانبها برای ملت‌های جهان معرفی کرد و انتقال ارزش‌ها و حماسه آفرینی غیور مردان و رشادت‌های دلاور مردان این سرزمین به جوانان امروز را از وظایف رسانه‌های فرهنگی به ویژه صدا و سیما دانست.

انتهای پیام

captcha