جلسه فوق‌العاده پارلمان عراق با موضوع انتخابات
کد خبر: 3717088
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶

جلسه فوق‌العاده پارلمان عراق با موضوع انتخابات

گروه بین‌الملل ـ جلسه فوق‌العاده پارلمان عراق با موضوع انتخابات به درخواست شماری از نمایندگان مجلس این کشور، عصر فردا (سوم خردادماه) برگزار می‌شود.

نشست فوق العاده پارلمان عراق با موضوع انتخابات

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الفرات نیوز؛ یک منبع مطلع در پارلمان عراق اعلام کرد: تعدادی از نمایندگان از سلیم جبوری، رئیس پارلمان این کشور خواستند، جلسه فو‌ق‌العاده‌ای با تمرکز بر شفافیت روند انتخابات برگزار شود.

براساس این گزارش، ریاست پارلمان عراق از نمایندگان خواسته است که رأس ساعت 4 عصر فردا(سوم خردادماه) به منظور حضور در جلسه فوق‌العاده،؛ در ساختمان پارلمان حضور به هم رسانند.

یادآوری می‌شود: جلسه فوق‌العاده‌ پارلمان عراق که قرار بود روز شنبه (29 اردیبهشت ماه) برگزار شود به دلیل نرسیدن حاضران به حدنصاب منعقد نشد، چرا که در این جلسه که از سوی 81  نماینده درخواست شد، اما به دلیل حضور تنها 105 نماینده از 325 نماینده و نرسیدن تعداد حاضران به حد نصاب(حداقل نیمی از نمایندگان)  منتفی شد.

 بر اساس اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق، ائتلاف «سائرون» به ریاست «مقتدی صدر» با کسب ۵۴ کرسی به پیروزی رسید و ائتلاف «الفتح» به ریاست «هادی العامری» با ۴۷ کرسی و ائتلاف «النصر» به ریاست «حیدر العبادی» نخست‌وزیر با ۴۲ کرسی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. 

انتخابات پارلمانی عراق، شنبه گذشته( ۲۲ اردیبهشت‌ماه) برگزار شد که طبق اعلام کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق، میزان مشارکت در این دوره از انتخابات ‌۴۴.۵۲ درصد بود.

انتهای پیام



captcha