بُعد معنوی و عرفانی جشنواره هه تاو در وصف پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) است
کد خبر: 3717113
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴

بُعد معنوی و عرفانی جشنواره هه تاو در وصف پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) است

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه بُعد معنوی و عرفانی جشنواره هه تاو در وصف پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه اطهار (علیه السلام) است، افزود: امیدوارم آثار جشنواره مولودی خوانی هه تاو که برگرفته از موسیقی خانقاهی و عرفانی است ضمن احیای این آثار معنوی به غنای جشنواره دو صدچندان بیافزایند.

بُعد معنوی و عرفانی جشنواره هه تاو در وصف پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) است

جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: چهارمین جشنواره مولوی خوانی هه تاو از سری برنامه های شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (علیه السلام) است که ساختاری ارزشمند، هنری و معنوی را دنبال می کند.
وی افزود: مولودی خوانی هم از نظر وجه عرفانی و ایرانی و هم از لحاظ تخصصی و فنی و هم به واسطه اینکه این هنر دینی و مذهبی در صدر اسلام وجود داشته است، پتانسیل بسیار خوبی در بخش هنری استان کردستان است.
دبیرچهارمین جشنواره مولودی‌خوانی هه تاو عنوان کرد: تاکید و خواسته ما در جشنواره هه تاو ضمن بسط فرهنگ وحدت و تقریب مذاهب اسلامی، مطرح کردن فرهنگ ایرانی و اسلامی است که با توجه به ظرفیت و پتانسیل گروه های مولودی خوان و منقبت خوان در کشور امسال نیز شاهد برگزاری چهارمین دوره جشنواره هه تاو هستیم.
وی با تأکید بر تقویت فرهنگ دینی و عرفانی جامعه بیان کرد: جشنواره مولودی خوانی هه تاو ظرفیتی برای نشان دادن موسیقی عرفانی و خانقاهی و تقویت مذاهب است.
قلعه‌شاخانی، با بیان اینکه بُعد معنوی و عرفانی جشنواره هه تاو در وصف پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه اطهار (علیه السلام) است، افزود: امیدوارم آثار جشنواره مولودی خوانی هه تاو که برگرفته از موسیقی خانقاهی و عرفانی است ضمن احیای این آثار معنوی به غنای جشنواره دو صدچندان بیافزایند.
وی با تاکید بر داشتن پیوست فرهنگی در برگزاری جشنواره ها اذعان کرد: کار فرهنگی به صورت مطلق موضوعیت ندارد بلکه لازم است کیفیت کارهای فرهنگی مورد توجه باشد.
وی با اشاره به اهداف کلی این جشنواره عنوان کرد: معرفی، نشر و تقویت مبانی تعمق و تفکر رضوی در جامعه ایران اسلامی، تعامل هنرمندان، شعرا و فعالان فرهنگی ادبی به تولید آثار فاخر در حوزه فرهنگ رضوی، ایجاد نشاط اجتماعی و همگرایی ملی و مقابله با جریان های تکفیری در پرتو انوار سیره نبوی (صلی الله علیه و آله و سلم) و فرهنگ رضوی از جمله اهداف کلی این جشنواره است.
دبیر چهارمین جشنواره مولودی خوانی هه تاو به بخش های جشنواره نیز اشاره کرد و افزود: چهارمین جشنواره مولودی خوانی هه تاو در سه بخش گروهی، تک خوانی و بخش مهمان خارجی برگزار می شود که بخش مولودی خوانی توسط گروه های مولودی خوان سراسر کشور در وصف پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) و میلاد امام رضا (علیه السلام) اجرا می شود.
قلعه شاخانی خاطر نشان کرد: چهارمین دوره جشنواره مولودی خوانی هه تاو از سری برنامه های شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (علیه السلام) است که از ٢٤ تا ٢٦ تیر سال جاری به میزبانی شهر سنندج برگزار می شود

captcha