تشکیل کمیته‌های هفتگانه چهل‌و‌یکمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم
کد خبر: 3717146
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خبر داد:

تشکیل کمیته‌های هفتگانه چهل‌و‌یکمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم

گروه فعالیت‌های قرآنی - حجت‌الاسلام حسین دلاوری با اشاره به در پیش بودن چهل‌و‌یکمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم از تشکیل کمیته های هفت گانه شامل: اطلاع‌رسانی، فرهنگی، تبلیغات شهری، مدعوین، جلب‌مشارکت و تأمین منابع، اجرایی شهرستان‌ها و بانوان خبر داد.

تشکیل کمیته‌های هفتگانه چهل‌و‌یکمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریمبه گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام حسین دلاوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، امروز، دوم خردادماه در اولین جلسه ستاد هماهنگی برگزاری چهل‌و‌یکمین دوره مسابقات کشوری قرآن اوقاف که در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد، گفت: ستاد معین به ریاست استاندار و به دبیری مدیرکل اوقاف استان در محل برگزاری مسابقات تشکیل می‌شود.
وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های هفت‌گانه اطلاع‌رسانی، فرهنگی، تبلیغات شهری، مدعوین، جلب‌مشارکت و تأمین منابع، اجرایی شهرستان‌ها و بانوان، اظهار کرد: مسئول کمیته اطلاع‌رسانی مدیر کل صدا‌وسیما به دبیری مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف، مسئول کمیته فرهنگی، مدیرکل ارشاد استان به دبیری معاون فرهنگی اوقاف استان، کمیته تبلیغات شهری با مسئولیت شهردار و دبیری نماینده اداره کل اوقاف، کمیته مدعوین به مسئولیت فرمانده سپاه و دبیری نماینده اداره کل اوقاف، کمیته جلب مشارکت و تأمین منابع با مسئولیت معاون توسعه و منابع انسانی استانداری و دبیری معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی اداره کل اوقاف، کمیته اجرایی شهرستان‌ها به مسئولیت معاون روابط عمومی استاندار و دبیری همکاران استانداری، کمیته هماهنگی بانوان با مسئولیت مدیرکل دفتر بانوان استانداری و نماینده اوقاف استان هستند.
دلاوری اضافه کرد: مرحله کشوری چهل‌و‌یکمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف به میزبانی اراک از 10 مهر آغاز و تا 25 مهر ماه ادامه دارد. برای تأمین منابع مالی مسابقات با صاحبان صنایع، پتروشیمی و شرکت ملی گاز وارد مذاکره شده‌ایم.
وی از کمبود موقوفه‌های قرآنی استان ابراز نا رضایتی کرد و افزود: برخی از استان‌ها همچون کرمانشاه دارای موقوفه‌های قرآنی شاخص هستند و برای تأمین بودجه مسابقات قرآن مشکلی ندارند. ما با کمک معاون پشتیبانی اوقاف و معاون توسعه منابع انسانی استانداری و دیگر دستگاه‌ها و صاحبان صنایع و شرکت‌ها که علاقمند به فعالیت قرآنی هستند می‌توانیم بحث مالی مسابقات را حل کنیم.
حجت‌الاسلام دلاوری ادامه داد: برگزاری این مسابقات در استان مرکزی صرف برگزاری مسابقات نیست، استفاده از ظرفیت استان‌ها و آشنایی نوجوانان و جوانان هر استان با بزرگان و اساتید قرآنی هدف اصلی برگزاری مسابقات به میزبانی استان‌هاست. برای استفاده از قراء بین‌المللی محافل انس با قرآن در شهرستان‌ها نیز برگزار می‌شود.
دبیر ستاد معین مرحله کشوری چهل‌و‌یکمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف از فعالیت نماینده رسانه سروش در استان جهت تبلیغ مسابقات و اطلاع‌رسانی خبرداد و افزود: حضور شبکه قرآن و شبکه 3 سیما جهت انعکاس مسابقات باعث می‌شود که امسال شاهد یکی از بهترین مسابقات قرآن اوقاف باشیم.
وی تصریح کرد: امسال برخلاف سال‌های قبل قرار بر این است گروه‌های همخوانی آثار خود را به صورت استودویی در تهران انجام دهند و برگزیدگان آنان به استان اعزام شوند. جهت اسکان متسابقان، داوران و همه مهمان‌ها با هتل امیرکبیر، پیام و زاگرس در حال رایزنی هستیم. در این دوره از مسابقات تعدادی از نمایندگان و اعضای فراکسیون قرآن و عترت مجلس نیز حضور خواهند داشت.
به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، نیز گفت: انتظار این است که در زمان مسابقات فضای استان کاملا قرآنی باشد، همه توقع دارند تجربه تلخ استان‌های دیگر توسط استان مرکزی جبران شود. امید است در این ایام توسعه موقوفات قرآنی را هم شاهد باشیم. برگزاری جشنواره قرآنی گل‌های محمدی به اطلاع‌رسانی این مسابقات هم کمک می‌کند.
به گزارش ایکنا؛ علی شیرخانی، معاون فرهنگی اداره کل آموزش‌و‌پرورش استان مرکزی هم اظهار کرد: 39 امین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی با شرکت 120 هزار دانش‌آموز برگزار شد و خوشبختانه استان مرکزی در رشته‌های پژوهشی و مفاهیمی رتبه سوم و در رشته آوایی رتبه ششم را دارد. مسابقات قرآن اوقاف فرصتی است تا دانش‌آموزان با عمق و باطن قرآن بیشتر آشنا شوند.
به گزارش ایکنا، غلامرضا فتح‌آبادی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی، نیز تصریح کرد: احکام مسئولان کمیته‌ها زودتر صادر و اعطا شود. برخی دستگاه‌ها همچون حوزه هنری، کانون فرهنگی مساجد، دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و خانه مطبوعات می‌توانند در راستای هرچه بهتر برگزار کردن مسابقات یاری‌رسان باشند.
انتهای پیام

captcha