تبیین اهمیت گراميداشت سالروز حماسه خرمشهر/ هرگونه سستی در مقابله با دشمن، پذیرفتنی نیست
کد خبر: 3717153
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
زارعی تشریح كرد:

تبیین اهمیت گراميداشت سالروز حماسه خرمشهر/ هرگونه سستی در مقابله با دشمن، پذیرفتنی نیست

گروه اجتماعی ـ فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز با بیان اینكه حماسه خرمشهر را باید در دو بخش مقاومت و آزادسازی تبیین كنیم، گفت: مقاومت خرمشهر به مسئولان و نخبگان نظامی جمهوری اسلامی یادآوری کرد که هرگونه تردید و سستی در مقابله با دشمن، پذیرفتنی نیست.

تبیین اهمیت گراميداشت سالروز حماسه خرمشهر/ هرگونه سستی در مقابله با دشمن، پذیرفتنی نیست

به گزارش ایكنا از فارس، موسی زارعی، فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز امروز، 2 خردادماه در جمع کارکنان این ناحیه با اشاره به فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر در 3 خردادماه سال 61 گفت: آزادسازی خرمشهر که طی عملیات بیت المقدس انجام شد.
وی افزود: 3 خردادماه، یکی از روزهایی است که با افتخارآفرینی رزمندگان اسلام، شهر خرمشهر که معروف به خونین شهر بود، از اشغال نیروهای عراقی آزاد شد و اجازه ندادند حتی یك وجب از خاك ایران به دست دشمنان بیفتد.
زارعی با یادآوری اینكه آزادسازی خرمشهر كار بسیار سختی بود، افزود: فتح خرمشهر از دو جهت اهمیت خاص دارد؛ نخست اینكه با این پیروزی، جنگ وارد مرحله نوینی شد و قوای اسلام با تهاجمات كوبنده خود مرحله به مرحله پیروزی‌های تازه‌ای را به مسلمانان ایران و جهان هدیه كردند.
فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز ادامه داد: دوم اینكه این فتح باعث شد كه آمریكا و سایر قدرت‌های استعماری حساب كار خود را بكنند و از موضع تهاجم و حمله، به موضع دفاع بیفتند.
وی با بیان اینكه سالروز آزادسازی خرمشهر به‌عنوان یك روز ملی ـ مذهبی در كشور گرامی داشته می‌شود و از رشادت‌ها و شجاعت‌های رزمندگان اسلام و شهیدان سرفراز تجلیل به‌عمل می‌آید، گفت: مقاومت در برابر هجوم ارتش عراق و تلاش برای آزاد‌سازی خرمشهر، مدیون فرزندانی بود که در دامان انقلاب اسلامی تربیت شده بودند.
زارعی اضافه كرد: اینان نه تنها برای دفاع از زاد و بوم خود در برابر متجاوز بلکه برای اعلام و حفظ اعتبار و اقتدار و حیات مجدد اسلام می‌جنگیدند.
وی با بیان اینكه حماسه خرمشهر شامل دو حماسه بود یکی حماسه مقاومت و دیگری حماسه آزادسازی خرمشهر، گفت: اشغال و آزادسازی خرمشهر در دوران دفاع مقدس، یکی از نقاط عطف جنگ تحمیلی و حتی تاریخ معاصر ایران است.
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز تأكید كرد: مقاومت خرمشهر به مسئولان و نخبگان نظامی جمهوری اسلامی یادآوری کرد که هرگونه تردید و سستی در مقابله با دشمن، پذیرفتنی نیست و به رزمندگان آموخت که حتی اگر فرماندهی به انجام وظایف خود قادر نباشد و حتی اگر این خود به شکل نقطه ضعفی بارز درآید، از مسئولیت یک مجاهد فی سبیل‌الله چیزی نمی‌کاهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های این ناحیه از سپاه در سالروز آزادسازی خرمشهر پرداخت و گفت: تجلیل از پیشكسوتان دوران دفاع مقدس، عطرافشانی و گلباران قبور شهدا، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و همچنین اجرای برنامه‌های شب شعر، روایت‌گری، مسابقات ورزشی و فرهنگی و برنامه‌های بصیرت‌افزایی و شناساندن مقاومت مردم و نیروهای نظامی در آزادسازی سازی خرمشهر به نسل جدید و ... از جمله برنامه‌های سپاه ناحیه ثارالله(ع) در این ایام است.
انتهای پیام

captcha