نگاه فلسفی به فرهنگ و هنر در دستور كار قرار گیرد
کد خبر: 3717172
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
آیت‌الله دژكام:

نگاه فلسفی به فرهنگ و هنر در دستور كار قرار گیرد

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس تأكید كرد كه نگاه فلسفی به فرهنگ و هنر در قالب کارگاه‌های آموزشی در دستور کار فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد.

نگاه فلسفی به فرهنگ و هنر در دستور كار قرار گیرد

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس در دیدار با مدیركل ارشاد این استان با بیان اینکه نگاه فلسفی به فرهنگ و هنر در قالب کارگاه‌های آموزشی در دستور کار فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد، گفت: باید افقی چندین دهه‌ای برای مبانی فلسفی فرهنگ و هنر ترسیم کرد و اگر گفتمان فلسفی و بنیادی به هنر داشته باشیم، لازم است تا نکات اولیه آن آماده باشد و این آمادگی و چالاکی در افق آینده به نتایج خوبی خواهد رسید.
وی، انتظار خویش از فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس را بیان کرد و افزود: بحمد الهی ظرفیت‌های علمی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های فرهنگی وجود دارد که به جای خوبی می‌تواند منجر شود.
صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز یکی از شاخه‌های مهم علوم انسانی، را هنر اعلام كرد و گفت: هنر در زندگی انسان‌ها بسیار تأثیرگذار بوده و می‌باشد و این هنر جامعه‌های انسانی را گاه به شکلی مورد تاثیر قرار داده و باعث خلاقیت در زندگی روزمره می‌شود.
وی در پایان با اعلام همکاری برای زمینه‌سازی و برپایی همایش و کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های فرهنگ و هنر و تاثیر فلسفه و حکمت اسلامی، افزود: هنر بر زندگی‌ بشر از تمدن‌های اولیه تا به امروز تأثیر داشته و هرگاه در خدمت دین و معنویت قرار گرفته توانسته در انتقال مفاهیم مذهبی موثر واقع شود؛ و تاریخ این مسئله را اثبات کرده که هنر توانایی آن را دارد تا در راستای دستورات دین و مذهب و در کنار یکدیگر باعث آرامش و تعلیم بشر باشد.
انتهای پیام

captcha