بنیادمسکن کردستان بازسازی 8406 واحد مسکونی زلزله زده ثلاث باباجانی را انجام می‌دهد
کد خبر: 3717196
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳

بنیادمسکن کردستان بازسازی 8406 واحد مسکونی زلزله زده ثلاث باباجانی را انجام می‌دهد

گروه اجتماعی- مدیرکل بنیاد مسکن کُردستان با اشاره به اینکه کار تعمیر و بازسازی شش هزار و ۹۹۴ واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله آبان ماه سال گذشته در شهرستان ثلاث باباجانی به اتمام رسیده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود در مجموع هشت‌هزار و ۴۰۶ واحد مسکونی در این شهرستان توسط بنیاد مسکن کُردستان تعمیر و بازسازی شود.

بنیادمسکن کردستان بازسازی 8406  واحد مسکونی زلزله زده ثلاث باباجانی را انجام می‌دهد

رضا قادری، مدیرکل بنیاد مسکن کُردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به اینکه کار تعمیر و بازسازی شش هزار و ۹۹۴ واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله آبان ماه سال گذشته در شهرستان ثلاث باباجانی به اتمام رسیده است، اظهار کرد: از این تعداد واحد مسکونی بازسازی شده، چهار هزار و ۴۷۴ واحد شهری و دو هزار و ۵۲۰ واحد نیز در مناطق روستایی این شهرستان قرار دارد.
وی افزود: تاکنون ۷۱۹ واحد تجاری در ثلاث باباجانی نیز تعمیر و عملیات بازسازی ۸۰۴ واحد تجاری دیگر آغاز شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کُردستـــان، با بیان اینکه کار بازسازی یک هزار و ۴۱۲ واحد مسکونی این شهرستان هنوز باقی مانده است، بیان کرد: قرار است در مجموع هشت هزار و ۴۰۶ واحد مسکونی در این شهرستان توسط بنیاد مسکن کُردستان تعمیر و بازسازی شود.
وی اعلام کرد: تعداد روستا‌های ارزیابی شده برای بازسازی در شهرستان ثلاث باباجانی ۲۰۲ مورد است، که ۲۱ مورد از این روستا‌ها بالای ۵۰ درصد تخریب شده اند.
قادری با اعلام اینکه بنیاد مسکن کُردستان به عنوان دستگاه معین برای بازسازی واحد‌های مسکونی خسارت دیده از زلزله آبان ماه سال گذشته شهرستان ثلاث باباجانی در ۲ شهر تازه آباد و ازگله و ۱۴۸ روستای این شهرستان تعیین شده است، خاطرنشان کرد: این نهاد با ۴۷ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و ۱۲۰ نیروی انسانی، کار بازسازی و احداث بیش از یازده هزار و ۷۰۰ واحد آسیب دیده را در دستور کار دارد.
انتهای پیام

captcha