ساخت جورچین هوشمند حفظ قرآن توسط متخصصان آستان قدس رضوی
کد خبر: 3717283
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

ساخت جورچین هوشمند حفظ قرآن توسط متخصصان آستان قدس رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی از طراحی و ساخت جورچین حفظ قرآن توسط کارشناسان و متخصصان واحد نوجوانان این اداره خبر داد.

ساخت جورچین هوشمند حفظ قرآن توسط متخصصان آستان قدس رضوی

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام مهدی شجاع، رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی با بیان اینکه جورچین هوشمند حفظ قرآن توسط گروه متخصصان واحد نوجوان اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی در مدت یک سال طراحی و ساخته شده است، ابراز کرد: این جورچین کمک می‌کند تا مشکلات بازیابی در حافظه بلند مدت حافظان قرآن کریم به حداقل برسد.
وی عنوان کرد: این جورچین با خط عثمان طه طراحی شده و با استفاده از بُرد RF به شناسایی آیات قرآن کریم می‌پردازد.
حجت الاسلام شجاع با اشاره به اینکه در این جورچین آیات کلام الله وحی با نظم خاصی دسته‌بندی شده است، ابراز کرد: کلید واژه‌های قرآنی، شان نزول آیات، تفسیر برخی از آیات کاربردی در قسمت زیرین قطعات این جورچین طراحی شده است که به ترجمه و پیام آیات کمک شایانی می‌کند.
وی افزود: جورچین هوشمند قرآنی به دلیل قابل شارژ شدن با جریان برق، حمل راحت و استفاده آسان مورد استقبال حافظان نوجوان کلام الله وحی قرار گرفته است.
رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی بیان کرد: زائران نوجوان علاقه مند به فراگیری و حفظ قرآن می توانند با مراجعه به اتاق 12 دارالقرآن (واحد نوجوانان) زیر نظر مربیان قرآنی از این جورچین استفاده کنند.
وی تصریح کرد: نماز و بسته‌های خلاق، مکتب خانه همراه صوتی، قصه‌های خلاق، امام شناسی و قصه‌های سه بعدی از دیگر برنامه‌هایی است که در ایام ماه مبارک رمضان توسط واحد نوجوانان اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی ویژه زائران نوجوان طراحی و اجرا شده است.

انتهای پیام

captcha